Jammer , dat er maar zo weinig Dutch CXers afgereisd zijn naar Zwevegem.
Er waren er maar twee,2,deux, welgeteld 2 personen uit Nederland.
Zaterdagmiddag aangekomen met mooi motorweer,samen met Joost, tentjes opgezet en gezellig motoren bekeken. Vier tentjes in de tuin van de familie Jörgen, Alain, Terry, Joost en ondergetekende. Jan en Wilma uit Balen hadden een hotelkamer gereserveerd, omdat Wilma erg last had van haar rug en met een verbeten gezicht toch plaats had genomen op de Pan, omdat ze er toch beslist bij wilde zijn. Even later kwam de rest van de Beules er ook aan met de auto. Terry had de jongste telg Bram achter op de CX meegenomen en zijn broer Stef kwam met Hilde met de auto mee. De BBQ was top, in overvloed en het kampvuur werd aangestoken. Bram was met een plankje de overal heenvliegende vonken aan het doven. Hij had het er maar druk mee, want er stond een harde wind. Na gedane arbeid ( de afwas) hebben we ons tentje opgezocht, maar eerst de Beules op Terry na uitgezwaaid.
Vannacht kletterde de regen op de tentjes, dat zou toch wat worden de volgende morgen. De buren hadden een haan en Jörgen had ons voor dit schepsel gewaarschuwd, dat hij kraaien voor zijn lol deed. Om 4 uur kraaide hij en toevallig ook 4 keer. Gelukkig hield hij zijn snavel daarna en konden we rustig verder pitten. Om een uur of acht zaten we aan het ontbijt en er kwamen nog meer enthousiaste CX rijders, zelfs één uit Frankrijk aan de nummerplaat te zien. Dat klinkt nogal ver weg, maar we zaten in Zwevegem dicht bij de Franse grens. Om 11 uur besloten we te starten, ondanks dat de weerradar nog heel wat regen voorspelde. Maar goed tegen de regen gekleed moeten echte CXers heel wat aankunnen. Na een bezoek aan het etablisement De Triangel, waar we ons weer vol konden laden, hebben we nog een gedeelte van de tocht gereden, waarna Joost en ik en Jan & Wilma de richting van Antwerpen opgingen. In de stromende regen, waarbij het zicht misschien maar 100-200 meter bedroeg namen we al zwaaiend ook afscheid van Jan & Wilma. Aan de Nederlandse grens werd het opeens droog en Joost en ik reden naar Den Bosch, waar ik afscheid nam van Joost en doorreed naar Apeldoorn, waar ik om 10 voor 8 arriveerde. Een mooi en gezellig weekend, waarbij we de vriendschapsbanden weer eens goed hebben aangehaald.
Henk Tonkens
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024