Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   

Stamtafel Noord i.o. input gevraagd

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 okt. 2008 20:43 
Hallo mede CX'ers.

Enkele CX liefhebbers hadden al aangeveven dat er belangstelling bestaat om, in navolging van initiatieven elders in het land, een stamtafel in het leven te roepen voor Noord-Nederland. Tijdens de sleuteldag afgelopen zondag hebben we hier wat verder over nagedacht en zijn tot de conclusie gekomen dat we het maar gewoon moesten opzetten. Er is al een potentiele kroeg gevonden door Paul van Leeuwen maar ivm vakantie van de kroegbaas weten we nog niet of dit ok is. De plaats waar we naar kijken is Hoogersmilde op de kruising van de Friesland Route N381 en de route langs de Drentse Hoofdvaart Rijksweg 182.
Het idee is elke 3de week (dit ivm met andere Stamtafels) van de maand maar de dag staat nog open voor discussie. Dus geef nu je input en dan kunnen we aan de slag.

Met vriendelijke groet,

Ton, Paul, Andre, Jan-Dirk (alias Lemmy)

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#2 | Geplaatst: 1 okt. 2008 22:30 
Nou het loopt ook wel storm met de reactie,s.

Eerst maar even gaan slapen en morgen alle berichten maar eens op een rijtje zetten.

Paul

Schrijver bladblazer
Gast 
#3 | Geplaatst: 2 okt. 2008 12:15 
Begrijp ik het goed dat dit topic alleen is bedoeld om een dag van de week te noemen?
Zo ja: dat maakt me niet zoveel uit. In het weekend is imo het leukst omdat je dan overdag evt. nog wat kunt ondernemen. Doordeweeks vind ik ook prima, hoewel liever niet op dinsdag.

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 okt. 2008 12:57 
Hoi Bladblazer,

Dit topic gaat over het wel of niet opzetten van een Stamtafel voor CX liefhebbers. Deze Stamtafel zou een ssortgelijke opzet krijgen als de drie reeds bestaande stamtafels in andere delen van het land. Het betekent zoveel als dat je afspreekt waar en wanneer men elkaar kan treffen om onder het genot van een bakkie koffie oid over onze fietsjes te kletsen. Stamtafels vinden daarom per definitie doordeweeks en s'avonds plaats en zijn er in principe niet voor bedoeld om er tochtjes aan vast te knopen alhoewel natuurlijk niks op voorhand uit te sluiten is.

Beetje duidelijk zo?

Ton

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 okt. 2008 17:47 
Heren,

Hoogersmilde is vanuit midden Friesland en Groningen wel een beetje erg ver weg.
Voorkeur voor Bakkeveen, is drielandengrens met Gn. Fr. en Dr.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver bladblazer
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 okt. 2008 17:56 
Vind ik een goede optie, Hoogersmilde is vrij zuidelijk. Niet dat ik niet zou komen als het in h'smilde is, maar iets meer naar het midden van het noorden klinkt wel goed.

Gast 
#7 | Geplaatst: 2 okt. 2008 18:29 
De vraag is: wat noem je het Noorden?

Als je rekent vanaf de ijssel bij Zwolle dan is Hoogersmilde zeer centraal en is gelegen aan de N381, welke vanaf de A6 en ook vanaf de A28 goed te bereiken zijn.

Btw Bakkeveen/ Hoogersmilde 28 km

Paul

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 okt. 2008 05:09 
Paul,

De meerwaarde van een "eigen" stamtafel voor het noorden is de bereikbaarheid.
Hoogersmilde is een uur rijden en kan ik net zo goed naar Noord Holland, Schagen is ook een uur rijden.

Maar het initiatief is goed en ik wil wel meedoen.

Groeten Sieds die nog steeds erg ver en warm in Thailand zit.

In Pattaya stikt het van de stamtafels en de paaldanseressen, zo'n 10 km vertier in het centrum maar dat gaat ook snel vervelen dus straks maar weer naar het koude Friesland.

De komende weken naar de eilanden voor de Cambodjaanse kust.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver dreester
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 okt. 2008 07:54 
we kunnen het ook zo doen dat we de woonplaatsen van de leden markeren op een kaart,dan kijken naar het centrale middelpunt zodat het voor iedereen even ver rijden is.
in het geval van sieds kan hij kiezen, of naar schagen,of naar stamtafel Noord. Some guys have all the luck...

Hoogersmilde is voor mij prima. De dagen maandag en dinsdag zijn voor mij het beste.

Groeten Andre

Schrijver Lemmy
Gast 
#10 | Geplaatst: 3 okt. 2008 22:28 
De locatie maakt mij niet zo veel uit; rijden moet ik toch....

De woensdagen en donderdagen zijn voor mij niet een optie; dan ben ik resp. aan het sporten met gehandicapten en het volgen van een cursus.

Wat mij betreft het ik nog steeds een voorkeur voor het weekend. Het is mij ook niet helemaal duidelijk waarom een stamtafel per definitie op een doordeweekse dag moet plaatsvinden. Welke gedachte/idee zit daar eigenlijk achter?

Een alternatief is ook nog door de deelnemers afwisselend als gastheer optreden (bij toerbeurt) en naar de 'vaste locatie' (nog te kiezen "stamtafel"). Om-en-om of zoiets.

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#11 | Geplaatst: 6 okt. 2008 23:47 
Hmm... Interessante discussie wordt dit.
Ergens heb je wel gelijk Jan-Dirk, waarom doordeweeks... tja gewoon omdat die andere stamtafels dat ook doen...niet echt een steekhoudend argument dus. Misschien is het wel een mooi plan om het juist helemaal anders te doen en een nieuwe trend te zetten in het noorden.
Maar eh wat gaan we dan doen op zo'n "stamtafel"? Elke keer wat anders of bijvoorbeeld op een bepaald tijdtip verzamelen, bakkie doen, stukkie rijden... Iets motor gerelateerds bezoeken... enz.

Laat maar komen die brainstorm!

Ton

Schrijver dreester
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 okt. 2008 12:44 
in het weekend vaak familie-gerelateerde bezigheden. varierend van bezoek van of naar opa en oma,verjaardagbezoeken, bezigheden in en om het huis.(tuin,klussen enz.)

maar zo af en toe in het weekend vind ik prima...

Andre

Gast 
#13 | Geplaatst: 7 okt. 2008 14:00 
Hou er ook rekening mee, dat kroegen/ restaurants in de weekenden meer gasten hebben, dan op een voor hun stille doordeweekse avond.

Paul

Schrijver dreester
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 7 okt. 2008 14:53 
met mooi weer op terras in weekend. en de rest gewoon door de week...

Gast 
#15 | Geplaatst: 7 okt. 2008 16:13 
undefined:
met mooi weer op terras in weekend. en de rest gewoon door de week

Het idee is prima, maar mijn ervaring( na 4 jaar een MZ stamtafel in Emmen), dat het iets moet zijn met een vaste dag en vaste plaats.

Paul

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Ritten, tochten en evenementen hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Stamtafel Noord i.o. input gevraagd

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven