Jawel; ik ben terug thuis van ons eerste stamkaffee, de meeste deelnemers zijn nu nog onderweg. gelukkig was ik in de namiddag al wat gaan rijden met mijn cx500C, want deze rit had ik precies twee (ja, 2!) km achter de rug.
Ik zat er al rustig te wachten achter de eerste koffie van de avond vanaf ongeveer zeven uur, kwestie om een goed terrasplekje te bemachtigen.
Om ongeveer kwart na zeven zie ik de eerste machtige machine naderen. Het is wel een Honda, maar toch wel iets breder dan de doorsnee cx. Jawel, Ferre had zijn andere moto moeten nemen, twee kilometer van huis een keerring van de voorvork kapot en dus wat veel olie vooraan aan de cx 500 E. Fijn als je dan ook nog ne goldwing hebt....
Dan Pascal met de auto, geen verrassing want o.a. de prolink was al een tijdje in herstelling en geen mirakel, dus nog even wachten om moto te rijden. Hopelijk is het nog mooi weer als de GL 650 terug thuis komt . Een witte Canadees naar het schijnt, benieuwd om hem volgende keer eens te zien.
We waren toch al met drie, en dus keken we uit naar Znoek die met vriendin en al voor half acht ging daar zijn....we hebben der een uurtje moeten bij doen denk ik.
Een soort helicoptergeluid naderde de dorpskerk van Wezemaal. Nee toch niet, twee cx-en tegelijk, Alain en Yvan kwamen eraan. Die namen het advies van in de kerk te parkeren bijna letterlijk. Hopelijk heeft de pastoor ne sleutel van de achterdeur, want de kerkdeur werd versperd.
Wat kennismaken, iets drinken en een eerste motokeuring later kwamen uiteindelijk Znoek en zijn vriendin eraan. Jawel, wie had dat gedacht, er was druk verkeer geweest rond Antwerpen tijdens het spitsuur. Een tweede rondgang langs de cx-en nu het nog licht was, en dan achteraan het cafe het verwarmde terras opgezocht want het werd nu toch wel wat koud.
Znoek bleek Erik te zijn, dat wisten we eigenlijk al, en vriendin heet Tinne, dat was nieuws.
Vanaf nu wordt het moeilijk een verslag te maken, want er werd in verschillende dialecten op verschillende toonhoogten en volumes zoveel verteld dat dat niet meer op te schrijven valt. Er viel slechts tien minuten volledige stilte wanneer we de taart van Pascal moesten binnenwerken, een proeve van zijn kunnen als banketbakker. Heel lekker, maar de stukken waren zo groot dat we voor de volgende keer een dagje gaan vasten. Merci Pascal!!
Luc van Miechem niet gezien, is wel wat ver natuurlijk maar misschien volgende keer? Ook wvm(Wim) niet, maar dat staat in een ander topic dat het voor de volgende keer zal zijn.
Een volgende keer?
Jawel, afgesproken is dat we voortaan elke vierde woensdag op dezelfde plaats om half acht samenkomen. Misschien hangen we een volgende keer er ook een mini-ritje aan vast, hangt natuurlijk van het weer en zo af.
Als Erik(Znoek) in dit topic nu nog wat foto's plaatst is mijn belofte van een miniverslagje nagekomen. En reacties van de deelnemers en jaloerse niet-deelnemers mag ook altijd.
Heel veel gepraat, gelachen en plezier gehad, ik hoop echt dat we de volgende keren een mooie opkomst hebben, ik kijk er alvast erg naar uit. Tot woensdag 27 mei!
Vriendelijke groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica