Ik heb het plan opgevat om naar Santiago de Compostella te gaan.
Dit is voor mij een hele onderneming, waarvoor ik eerst een uitgebreide planning wil maken. Ja, het is zelfs nog veel verder als Denemarken, wat toendertijd 'te ver' bleek te zijn.
Ik ben van plan met de motor te gaan.
Ja, ik weet het. Santiago mag je eigenlijk alleen maar per voet, fiets of paard doen, anders 'telt' het niet.
Zelfs als je de laatste honderd km per voet aflegt "doe" je het beter als een motorrijder als ik, die zes tot acht dagen onderweg is, door twee landen waar ik de taal niet spreek en de gewoonten niet ken.
Toch wil ik deze reis maken, om mijn eigen horizon te vergroten, en niet vast te komen zitten in een steeds kleiner wordende wereld, waar niets veranderd, waar niets ongewoons gebeurt.
Het is de reis die me trekt, en in de tweede plaats pas Santiago de Compostella.
Waarom dan toch daarheen?
Omdat ik al jaren, sinds de eerste keer dat ik heel lang geleden de naam hoorde, ernaar toe wil. Niet (meer) gereformeerd, (nog) niet katholiek, geen moslim, geen boeddist. Maar gewoon als mens, niet eens als toerist.
Deze post is al veel langer geworden als ik in eerste instantie gedacht had, dus dan nu nog even de vraag:
Wie heeft dit al eens eerder gedaan, of weet mensen die deze rit per motor hebben gedaan?
Niet domweg de snelweg, maar in rustiger ''hapklare" brokjes van 400-500 km per dag.
Wie helpt, met adressen, ideen, en wat dies meer zij. Waar moet ik op letten, waar zou ik kunnen overnachten? Wat zou het gaan kosten?
etc.
Als ik een planning rond kan krijgen, inclusief een kameraad/buddy ivm paniekaanvallen enzo, dan wil ik begin mei 2010 of in de tweede week van juni vertrekken. En terug moet ik ook nog.....
Harmony,
Hans.
( die weet dat sommmige dromen uit kunnen komen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken