Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   

"I have a dream" , nou ja.....

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 juli 2009 19:17 
Ik heb het plan opgevat om naar Santiago de Compostella te gaan.

Dit is voor mij een hele onderneming, waarvoor ik eerst een uitgebreide planning wil maken. Ja, het is zelfs nog veel verder als Denemarken, wat toendertijd 'te ver' bleek te zijn.

Ik ben van plan met de motor te gaan.

Ja, ik weet het. Santiago mag je eigenlijk alleen maar per voet, fiets of paard doen, anders 'telt' het niet.
Zelfs als je de laatste honderd km per voet aflegt "doe" je het beter als een motorrijder als ik, die zes tot acht dagen onderweg is, door twee landen waar ik de taal niet spreek en de gewoonten niet ken.

Toch wil ik deze reis maken, om mijn eigen horizon te vergroten, en niet vast te komen zitten in een steeds kleiner wordende wereld, waar niets veranderd, waar niets ongewoons gebeurt.

Het is de reis die me trekt, en in de tweede plaats pas Santiago de Compostella.

Waarom dan toch daarheen?
Omdat ik al jaren, sinds de eerste keer dat ik heel lang geleden de naam hoorde, ernaar toe wil. Niet (meer) gereformeerd, (nog) niet katholiek, geen moslim, geen boeddist. Maar gewoon als mens, niet eens als toerist.

Deze post is al veel langer geworden als ik in eerste instantie gedacht had, dus dan nu nog even de vraag:

Wie heeft dit al eens eerder gedaan, of weet mensen die deze rit per motor hebben gedaan?
Niet domweg de snelweg, maar in rustiger ''hapklare" brokjes van 400-500 km per dag.

Wie helpt, met adressen, ideen, en wat dies meer zij. Waar moet ik op letten, waar zou ik kunnen overnachten? Wat zou het gaan kosten?
etc.

Als ik een planning rond kan krijgen, inclusief een kameraad/buddy ivm paniekaanvallen enzo, dan wil ik begin mei 2010 of in de tweede week van juni vertrekken. En terug moet ik ook nog.....

Harmony,
Hans.
( die weet dat sommmige dromen uit kunnen komen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 18 juli 2009 19:30 | Aangepast door: coenox 
Mooi plan Hans. Jan van de Goor is er een paar jaar geleden geweest. Weliswaar te voet, maar hij heeft vast wel tips. Een collega van mij is pas op de fiets geweest (heen, en met het vliegtuig terug). Ze vertelde mij dat 'te voet' vaak wel mee valt. Als je een tocht van 100 km maakt, krijg je al een certificaat. De Kennedymars die in Nederland wordt gelopen is al 80 km achter elkaar.

Succes met de voorbereidingen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 juli 2009 23:32 
Hallo Hans,

da's een mooi plan. 't soort dat ik zelf maar beter meteen even in de ijskast moet leggen vrees ik.

Voor ideeén zou je eens naar de pelgrimsroutes kunnen kijken die er heen gaan vanuit Frankrijk en ook andere delen van Europa. Zie wikipedia, daar staat al een route vanuit Utrecht. Die zijn waarschijnlijk voor dappere wandelaars bedoeld, maar die gaan ook (meestal) niet over de snelweg. Mogelijk een mooi startpunt voor plannenmakerij.

We zien het verslag graag komen !

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Znoek
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 juli 2009 10:53 
Je mag bij mij wel een nachtje komen logeren onderweg

Schrijver edward
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 juli 2009 16:41 
Ik ben bijna 10 jaar geleden met de CX naar Zuid-Portugal gereden. Via Zwitserland en Italië wel te verstaan en langs Oost-Spanje en Midden-Frankrijk weer terug. Dus de echte Pelgrimsroute heb ik niet gereden, maar ik ben wel in de buurt geweest (West-Pyreneen, Salamanca, Noord-Portugal).

Ik heb eigenlijk maar één tip: Niks plannen. Ik realiseer me dat deze tip misschien niet helemaal bij je past. Dat is het leuke van een tip, je kunt 'm naast je neer leggen.

Op zo'n reis is het natuurlijk belangrijk te zorgen dat je goed voorbereid bent en alles bij je hebt (goed bepakt en bezakt). Maar de hele route incl slaapplaatsen plannen gaat ten koste van je flexibiliteit en zorgt uiteindelijk voor meer stress (haal ik het wel, wat als je een dag achter raakt, wat als het weer tegenzit).

Het kenmerk van de Pelgrimsroute is juist, dat je op de bonnefooi zo ongeveer overal terecht kunt. Zeker in Frankrijk heb je campings en slaapplaatsen in overvloed. In Spanje moet je mogelijk iets eerder gaan zoeken. En let op, met 400-500 km per dag ben je er in 3 a 4 dagen, je hebt toch geen haast? Een dag van 400 km was voor mij echt een maximum (opbreken, opladen, tanken, alles binnendoor rijden, eten, camping zoeken, tent opzetten) het is tenslotte vakantie, nietwaar?

Kortom, take it easy!
Goeie reis,
Edward

Ritten, tochten en evenementen hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 "I have a dream" , nou ja.....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven