Villa Löwenherz: definitieve datum 22 oktoberVilla Löwenherz is een oude villa, in 1905 gebouwd in opdracht van de Joodse industrieel Hermann Löwenherz. Het staat in Lauenforde (D), een stukje boven Kassel. Het is ongeveer 380 km rijden van Utrecht. Het heeft verschillende bestemmingen gehad en heeft van 1964 tot 1978 zelfs leeg gestaan. Toen kochten Norbert en Paula Pirone het aan, om er een motorhotel van te maken. Sinds 1998 beheren hun kinderen het hotel. Kijk eens naar de
foto's en op
http://www.villa-loewenherz.de voor de rest van de informatie.
Ik ben er een paar jaar geleden geweest met een aantal Duitse CX-rijders. Het is een geweldige plek dat nog de oude uitstraling heeft. En erg gezellig, met een motorblok als biertap. Zoals dat hoort. Het stond al lang op mijn verlanglijstje om er weer eens naar toe te gaan, ik wilde het graag Lieke eens laten zien. En nu is het zo ver.
22, 23 en 24 oktober RäuberessenInmiddels heb ik contact gehad met de mensen van Villa Löwenherz. In het weekend van 22 oktober is er het 'Räuberessen", een beetje wat we in Nederland een 'Middeleeuws diner' noemen. Veel vlees en met je handen eten. Maar volgens mij is bestek ook gewoon mogelijk. Hoe het met de vegetariërs zit weet ik eigenlijk niet. Wat we overdag doen, zien we dan nog wel. Er zijn leuke ritten in de omgeving te maken.
KostenDit is een evenement waarbij je in principe alles zelf regelt, we spreken alleen de datum en de plaats af. Reserveren doet ieder in principe zelf. De prijzen staan op de site van Villa Löwenherz en varieren van 48 euro tot 85 euro per persoon. Daarvoor krijg je dan wel twee overnachtingen, twee keer ontbijt en twee keer avondeten. Je betaalt daarnaast alleen nog de kosten voor de drankjes.
SlaapzaalOmdat wij met z'n vieren (Lieke, ik en de beide meiden) en dat dan toch ondanks de relatief lage prijzen in de kosten loop, willen wij in een slaapzaal overnachten. Hiervoor ben je 48 euro kwijt, inclusief ontbijt en avondeten. Op een slaapzaak kunnen 8 tot 10 mensen. Het leek ons wel gezellig als clubleden die mee gaan, en die voor de slaapzaal kiezen, allemaal op dezelfde slaapzaal liggen. Ik wil proberen een inventarisatie te doen en hiervoor volgende week te reserveren.
AanmeldenAls je meegaat kun je je bij mij aanmelden via coenox@gmail.com. Geef dan aan of je een eigen kamer neemt of voor de slaapzaal kiest. In het eerste geval moet je zelf reserveren bij Villa Löwenherz. Wacht hier niet te lang mee, vol is vol. De namen van de mensen die op de slaapzaal willen zal ik verzamelen en die zal ik aanmelden. Geef dit uiterlijk donderdag 30 september aan mij door. Daarna kun je altijd nog op eigen gelegenheid reserveren.
ReisWij willen vrijdagochtend 22 oktober redelijk op tijd vertrekken. Exacte route en afspraken over elkaar ontmoeten zullen we in een later stadium maken. Ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die pas later kunnen vertrekken. Wellicht ten overvloede: ieder is zelf verantwoordelijk voor motor, papieren, schoon ondergoed en veiligheid. Het is geen georganiseerde reis.
Tot slot: ik denk dat dit bij uitstek een gelegenheid is om je niet-CX vrienden mee te nemen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar vergeet niet om op tijd bij het hotel te reserveren.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison