Tippie; Voor mensen met snel last van koude vingers, zoals ondergetekende shag & benzine brander, kan ik de GERBING handschoenen aanraden.
http://gerbing.eu/nl/Ik heb mijzelf een paar handschoenen (Hybrid) kado gedaan voor mijn verjaardag. Wat een genot! De temperatuur is in 3 standen in te stellen. De laagste stand was voor mij al een zegening. Ik moet wel in de gaten houden dat ze bedoelt zijn om geen koude handen te hebben, niet om echt warme handen te hebben. In de hoogste stand is het net of je handen continue in warm water (..) hebt. Je armen worden koud maar de handen zijn nog steeds 'aan het badderen'
.
De verwarming zit alleen in de bovenzijde van de handpalm en vingers/duim. Ik heb ze bij MOTOFIT in Veenendaal gekocht zodat ik ze eerst kon passen. Na een eerste test bleek dat ik een maatje te groot had gkocht. De warmte overdracht is op basis van direct contact met de verwarmingsdraden in de binnenhandschoen. Als je enige tussenruimte heb gaat het effect snel omlaag. Ook het omruilen izm met Gerbing in Apeldoorn was geen enkel probleem en in 3 dagen gefixed.
Handschoenen zijn mooie uitgewerkt en dit laatste Hybrid model kan ip van een aansluiten op de motoraccu, ook op twee lithium accu's werken. Er is een mooie klein zakje voor ingebouwd en er is een rubberen doorvoer voor kabels en nog een opbergvakje. Al met al ziet het er goed verzorgt uit. De temeratuuregelaar zit er standaard bij en daarmee werden deze al snel prijsgunstig tenopzichte van zijn enkele concurenten.
Kost wat, maar dan heb je ook wat
H.F.Leenders