Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   

Klepsteelveren vervangen zonder cylinderkop te verwijderen

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 feb. 2013 20:36 | Aangepast door: JiMi 
Kwam ik tegen op het Amerikaanse forum:

YOUTUBE

Een tang waarmee je de klepsteelveren kunt vervangen zonder de cylinderkop te hoeven verwijderen. Handig om te weten. Die tang is goedkoper dan één nieuwe koppakking! Dus mocht ik ooit de veren moeten vervangen, nou dan weet ik het wel.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 feb. 2013 20:43 | Aangepast door: marcobecker 
Dat is een heel mooi stukje gereedschap. En nu komt het, ik wordt er nog geil van ook.

Echter heb ik nog eens gekeken of ik persoonlijk die tang kan gebruiken. Wat blijkt, de omstandig heden om deze tang te gebruiken zijn nagenoeg nihil. Weg geilheid. Ik kom van een koude kermis tuis.

Dit wat hier boven staat meen ik zeer zeker. Het is een mooie tang, maar ik zal hem waarschijnlijk nooit gebruiken. Reden, ik haal de kleppen er alleen maar uit als de kop geflowd moet worden, gezandstaald moet worden. En het belangrijkte als de koppakking vervangen moet worden. Kleppen blijven mij mij als het even kan zo lang mogelijk zitten. Er zijn maar verdomd weinig redenen te bedenken die van toe passing zijn om deze tang te gebruiken op een CX en of GL.

Hoe mooi die tang ook is....

Groetjes Marco...
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Teto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 feb. 2013 21:32 | Aangepast door: Teto 
Ik snap ook niet waarom je de veren er af zou halen als je de kleppen er toch niet uit wilt hebben.

En je zult toch de kopbouten los moeten halen om de tuimelaars te verwijderen........
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 feb. 2013 21:54 
@Marco en Teto: daar zit wel iets in. De tool lijkt misschien handiger dan hij in de praktijk is.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 feb. 2013 21:58 
En hoe ga je bij een CX de binnenste veer losmaken ? En terug gaat ook interessant worden met de klep weggevallen de cylinder in.

Overigens is de demo in het filmpje gedaan met een losse en simpele cylinderkop op de werkbank, en dat werkt zo te zien best aardig.

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 feb. 2013 22:56 
Oke Oke

Maar hoe halen jullie dan een een veer los?
Met welk gereedschap?

Blijft volgens mij een goed stuk gereedschap.

(die Jimi ook steeds met z'n discussies)

maar wel leerzaam
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 feb. 2013 23:06 
Het enige wat ik kan bedenken waar het handig voor is om de kop niet te demonteren en toch de veren los willen hebben is als je de klep seals wil vervangen. Dan heb je, om te voorkomen dat de kleppen naar binnen zakken, nog een "omgebouwde" bougie nodig waar je een compressor op kan aansluiten die dan de kleppen dicht drukt zodat die niet naar binnen vallen. Althans zo heb ik het vroeger mijn vader wel eens zien doen bij een auto.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 18 feb. 2013 23:32 | Aangepast door: MAST 
Maar hoe halen jullie dan een een veer los?
Met welk gereedschap?

Sieds, ik gebruik daar een klepveren tang voor.
klepveren tang
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 feb. 2013 00:21 
Heey Marcel,

Met zo'n verentang kan je de veren alleen maar los maken als de kop gescheiden is van de "romp" ehh ik bedoel natuurlijk de cilinder. Als je dat niet wil moet je die andere uit het filmpje gebruiken.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 19 feb. 2013 01:02 
Hoi Erik, dat weet ik maar volgens mij bedoelde Sieds dit met zijn vraag?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Teto

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 19 feb. 2013 08:30 
Ik gebruik deze

Nu zoek ik nog een tang waarmee je de koppakking kunt vervangen zonder de kop er af te halen
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 19 feb. 2013 09:55 
De beste klepveren tang is van Gedore
nummer 128/2 die kan je overal voor gebruiken als de kop van de motorblok af is.
dat eerste tang kan en mag je niet gebruiken met de kop op het blok want de zuiger hoeft maar aan de onder kant te wezen en de klep ligt dan onderin en dan moet toch de kop er af.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver sieds

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 19 feb. 2013 10:13 | Aangepast door: sieds 
Quote Teto: Nu zoek ik nog een tang waarmee je de koppakking kunt vervangen zonder de kop er af te halen [/quote]

Gebruik jij ook nog altijd die vierkante gatenboor Teto

Ik heb hier nog een map met zoekgeraakte stukken

En een vijfde kwartaal boek

CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 19 feb. 2013 12:03 
ja ja,,,,,,

Ik gebruik een hele andere tang.
Erik heeft hm wel een gezien denk ik.

Niet lachen he.
Jammer dat ik geen foto hier neer kan zetten.

Ik heb een potkrik vast gelast aan een stuk ijzerenplaat. Aan die ijzerenplaat zit weer een buis die met een hoek precies boven op de stempel van de potkrik uit komt. Met daar tussen genoeg ruimte om de hele cilinderkop te plaatsen.

Als je het gereedschap ziet denk je....
Kan het niet groter, en zwaarder, maar als je me er mee ziet werken.....
Ik heb altijd mijn handen vrij, en de cilinderkop zit altijd op de juiste werk hoogte. En ik heb alle tijd en gemak om veren, en kleppen te verwijderen. Sterker nog, ik houd de cilinderkop niet eens vast.....

Ja, een foto zou wel op zijn plek zijnhier zo......

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 19 feb. 2013 12:07 | Aangepast door: Jottum 
@ Teto: die tang is in ontwikkeling, verwijderen lukt al:

Koppakkingtang

@Sieds: Vergis je niet. Ik ben nu een trilogie in vijf delen aan het lezen (The Hitchhiker's Guide to the Galaxy). Zo zie je maar dat vorm en inhoud niet hetzelfde hoeft te zijn.

Onthoud 42!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Gespot op internet hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 Klepsteelveren vervangen zonder cylinderkop te verwijderen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 2 [ brinkcx, MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven