Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   

CX in online krantenarchief

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 mei 2013 09:06 | Aangepast door: JiMi 
Ik zit nog wel eens te grasduinen in het online krantenarchief. Dat is een enorm waardevol archief waarin zich vele duizenden ingescande kranten(pagina's) van Nederlandse kranten bevinden.
De pagina's zijn op tekstinhoud gescand. Daardoor kun je ze doorzoeken op trefwoord. Je kunt ook filteren op jaartal en dergelijke. Zoek bijv. eens op je eigen straatnaam en periode 1960-1970 en je vindt alles wat er gebeurd is in jouw straat in die periode.

Afijn... ik heb dus gezocht op trefwoord Honda CX500 en kwam diverse artikelen tegen, o.a. dit artikel in het Vrije Volk, 17-12-1977:

Artikel CX500

Krantenarchief
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 mei 2013 09:46 
Hallo JiMi,

Leuk gevonden dat krantenartikel uit 1977.
Ik heb de redacteur Wim Bont van Het Vrije Volk goed gekend. Geen echte motorrijder maar een aardige vent.
Leuk om weer eens aan die tijd herinnert te worden.
Bedankt,
Jaap

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 mei 2013 10:07 
Nix dan positief!! Leuk hoor zo'n kranten "knipsel" uit 1977!! Teksten als "Een wereldprimeur" doen het altijd goed en inspelen op het gevoel doen ze met "het gemak waar de CX500 zich laat manoeuvreren" en over de werking van de remmen "Het gaf mij een veilig gevoel" zijn nu (soms na een aanpassing) nog steeds herkenbaar! En dat Honda altijd een voorsprong heeft op "het Westen" dat zal altijd zo blijven denk ik.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 mei 2013 10:59 
En dan die Simca op dezelfde pagina: "het vooertuig is vlotgelijnd met vier portieren en een grote achterklep..."
Als je daar onze cx-jes tegenover zet begrijp ik best dat na 30 jaar deze laatste nog steeds hun plekje in de garage hebben.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Gespot op internet hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 CX in online krantenarchief

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 2 [ brinkcx, MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven