Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   

Kussen op de buddyseat

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 juni 2013 19:34 | Aangepast door: JiMi 
Ik zoek een kussen voor op het zadel, i.v.m. mijn rug. Airhawk schijnt de beste te zijn, dus die wil ik hebben. Maar ze komen in drie maten: small, medium, large.

Welke kan ik het beste kiezen op een CX500z? Iemand die er ervaring mee heeft? Check even HIER.

Zit zelf te denken aan de medium.

medium
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 juni 2013 20:37 
Ik kus nooit op mijn buddyseat

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 juni 2013 20:45 
Dat was ff een grapje tussendoor.... nu serieus.

Ik vraag mij af of een kussen helpt voor je rug. Voor ja achterwerk ja maar rug??

Heb je al eens een niergordel geprobeerd? Zelf vind ik dat wel heel prettig voor mijn rug, vooral op lange ritten. De houding op de motor is ook erg van belang maar dat heb je vast allemaal al uitgeprobeerd.

We hebben het er morgenavond nog wel over.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#4 | Geplaatst: 26 juni 2013 21:09 
jimi,

een hoger stuur wil ook helpen, sinds in op mijn rat een stuur heb waardoor ik rechter zit, heb ik geen last meer van mijn onderrug. maar een niergordel voor de lange stukken is ook te adviseren...

groetjes werner (nog anderhalve week)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 juni 2013 21:23 
Wat doet een niergordel?
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 juni 2013 22:15 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Ha Marko,
Ik rijd altijd met een niergordel, het geeft wat steun en houd de bovenkant (shirt,trui enz.) op z'n plaats,het tocht dus niet. Waarschijnlijk blijft jouw rug daardoor ook warmer. Bij Louis had ik eens een gordel gekocht, waar 2 verwarmings-gels in kon. Morgen demo!!!
Ik lees, dat Marko morgen niet komt, dus geen demo!
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 juni 2013 22:43 | Aangepast door: Hansv 
Een niergordel, wat doet zo'n ding.
Tik eens 'niergordel' in bij google en één van de eerste resultaten is dat van Wikipedia:

Een niergordel is een gordel voor motorrijders die bijvoorbeeld het wandelen van de nieren moet tegengaan, maar veel belangrijker is bij het beschermen van de lende- en ruggenwervels (wervelkolom).

Dit is vooral belangrijk bij oude motorfietsen zonder achtervering. Tegenwoordig worden niergordels gebruikt bij terreinmotoren, als rugsteun en verlengstuk voor de bodyprotector of backprotector door langeafstandsrijders en motorforenzen.

In het verleden werden niergordels vervaardigd uit leer, met gespen aan de voorzijde. Tegenwoordig wordt elastisch kuststof gebruikt met klittenband. De nieuwste typen hebben één harde strook aan de achterzijde en twee extra elastische banden die met klittenband de niergordel extra strak aan kunnen trekken.

Bron: Wikipedia

Dus: geeft steun aan de rug. Is daarnaast ook lekker warm in de winter.

Soms vergeet ik de mijne om te doen, maar bij langere ritten hen ik de mijne altijd om.

Harmony,
Hans.
( de eerste ligt ergens in belgië, de tweede ben ik zuiniger op.... )

In elk geval geeft het extra steun aan de onderrug rug
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 juni 2013 23:11 
Gewoon naar de winkel gaan en vragen of je er een mag uitproberen. Heb ik ook gedaan. of het helpt voor je rug betwijfel ik. Ik heb hem gekocht omdat ik veel last krijg van mijn stuitje. Heb daar nu geen last mee van tijdens het motor rijden.
Gr....Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 juni 2013 21:28 
Hey, bedankt voor alle tips. @Hans, wat handig dat jij her en der op locatie niergordels hebt liggen. Zo heb je er altijd één bij de hand

Goed idee Tinus, ik ga ergens vragen of ik het mag uitproberen.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 27 juni 2013 21:31 
@Beinhart: ik heb een Custom stuur op mijn Z, dat scheelde al enorm. Zou een Silverwing stuur nog iets schelen of zijn die hetzelfde als de Custom?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 juni 2013 19:56 
Gelijk maar even actie ondernomen. Ik heb een niergordel gekocht (deze). Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat zo'n ding enig soelaas biedt, maar ik lees van jullie toch goede verhalen.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 29 juni 2013 14:06 
Ik rijd ook altijd met een niergordel.
Geeft lekker steun en warmte in de onderrug.
Heb ook geen rugklachten op de Dragstar maar nu op de CX wel: (spierpijn)
De houding op de 650C is anders, iets meer opgepropt, dus ook maar eens met het stuur wat uitproberen.
Heb laatst nog een nieuwe niergordel bij de Lidl gekocht voor 6,-
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Gespot op internet hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 Kussen op de buddyseat

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ brinkcx, MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven