De Amerikanen hebben een handig tooltje bedacht om snel het BDP te vinden voor als je kleppen wil stellen, zonder de markering TL/TR te hoeven controleren via het inspectiegat. Het is een busje dat in de cylinder geschroefd wordt op de plek van het bougie. Als je de motor rond laat gaan dan tikt hij op een gegeven moment tegen het tooltje aan en weet je dat de zuiger in BDP staat. Afijn, lees de originele instructie hieronder maar. Dit tool is vooral handig voor mensen die vaak kleppen stellen (tijdwinst!), of die moeite hebben met het aflezen van de markering op het vliegwiel. Mocht je hier interesse in hebben moet je even contact opnemen met Murrayf. (
link)
its a quick-set tool for adjusting the valves here is how
toss the key far from the bike
remove the rocker covers
remove the sparkplugs
remove the crankshaft bolt cap off the front of the motor
pick a cylinder to start
turn the motor till you see the intake valves go down (the intakes are the ones near the carbs or back of the bike)
turn slowly till you see the valves start to rise
install the quickset tool in the plug hole just by hand till it seats
slowly turn the engine till it comes up on the tool and stops
adjust the valves if you are doing the left side then also adjust the timing chain
turn the motor just a tich backwards and unscrew the tools
watch the valves on the other cylinder till the intakes go down
when they start to rise put the tool in
turn the motor til it touches the tool and stops
set the valves
turn the motor back just a tiny bit to take pressure off the tool and remove it
put the front cap back in
put the plugs back in
put the rocker covers back on making sure you didnt lose the center round gasket
go for a ride
its faster with the tool and following teh procedure you cant even set the valves on exhaust stroke
and you dont need any glasses to align the marks