Helmen, tsjaaaa... praat me d'r niet van !
Zelf de afgelopen week een aantal dagen op stap geweest naar diverse winkels om eindelijk eens een goede helm te kopen. Heel leerzaam
De belangrijkste lessen : passen, passen en nog eens passen en dat zonder al te veel op de prijs te letten. De pasvorm per merk en type scheelt meer dan je denkt. En ook vooraf wat huiswerk doen, advertenties, reviews en ook test sites, bij voorbeeld
deze (klik) van de Britse overheid.
Uiteindelijk - na 3 dagen rond toeren - ben ik met een Shoei thuis gekomen, aangemeten en pas gemaakt door de dealer die daar ook speciaal meetspul en opleiding voor had. Ja, dat opmeten moet je ook betalen, maar daar krijg je dan zelfs ook de mening van de fabrikant voor in de mail - wat denkt die dat je moet hebben. Toch nog ietsje anders dan dat uitgekomen maar voelt tot nu toe goed aan op 't hoofd. Andere merken hebben geloof ik ook wel zo'n soort programma maar geen enkele winkel bood dat aan, ik kwam hier uit. Kosten : ver boven budget natuurlijk, meer dan ik de laatste keer voor een CX betaald heb.
De oude Schubert C3 die had z'n beste tijd al gehad, de kliko in, toch nooit m'n favoriete helm geweest. De tamelijk goedkope IXS open helm mag blijven, minder veiligheid en kwaliteit maar wel heel fijn bij heet weer.
Nou nog even het goede lot kopen, dan weer naar de winkel voor een bluetooth spulletje en de rest van de motorkleding !
Plezier en blijf gezond, Frans
naschrift : niet schrikken hoor, die laatste CX was een zeer armoedig geval met prijs die daarbij hoorde
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰