Zelf nog niet zo lang geleden een Suzuki gekocht, eigenaar kon probleem niet starten niet oplossen. Nou, blok stond vol benzine, komt wel vaker voor, zelfs vroege CBX1000's hadden er last van. Schade kan behoorlijk zijn als een 2+ cylinder motor toch start, typisch kromme drijfstang van cylinder die vol benzine stond of carter gaat kapot.
Hier(klik) een voorbeeld van zo'n schade.
Het geval van Jimi klinkt als mazzel gehad dat blok geen (?) schade had. In mijn geval (1-cylinder) blok afgetapt, spoelen met 2x verse olie, carbs in orde gemaakt, liep weer prima.
(ook een reden waarom ik een graag een benzine kraantje heb dat je dicht kan zetten)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰