Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

Gevonden...maar eigenlijk best wel triest...

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 juni 2024 14:01 | Aangepast door: Hansv 
Je kent dat wel, denk ik. Motor verkocht, en toch eens kijken of íe nog ergens is. Of een andere CX natuurlijk. En zo kom ik vanmorgen op Marktplaats terecht. Waar bovenaan, als tweede in de resultaten een cafe-racer in top conditie wordt aangeboden. Ik en cafe-racer en CX500 is geen goede combinatie. Maar het foto-tje bij deze trekt de aandacht. En dan zie ik het. Het kenteken is MB22KS.

Dat is hem, mijn goede, trouwe, soms recalcitrante Rode Rakker....

Maar wat ziet het ding eruit !! ( sorry, cafe-racer liefhebbers) . Het is amper te herkennen als mijn tour CX500, rood, volle kuip en Krauser koffers. Zelfs de wielen zijn vervangen door andere. Het enige wat nog een heel klein beetje aan een CX500(z) doet denken is de tank, al is daar ook het nodige aan gedaan.
de LINK

En de bieden vanaf prijs is ook al geen feest. Misschien is hij het waard, ik weet het echt niet, maar voor mij is het een trieste aanblik, mijn mooie motor zo verzaagd, verprutst en vernaggeld te zien (alweer sorry, cafe-racer liefhebbers )

Het zij zo, zucht..... Misschien komt er een andere CX voorbij, misschien ook niet. Ik rij verder op een Deauville NT650, we zullen maar zeggen de "Rode Rakker 2.0'"....

Harmony,
Hans
( het was wel even slikken.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 juni 2024 15:56 | Aangepast door: certifiable 
Ik vind vooral 'uniek' grappig... vrijwel elke verbouwde heeft datzelfde zitje, dat is gewoon een kant en klaar ding. Iedereen koopt hetzelfde, eenheidsworst...

Bod van 5500... wat een geld... maar goed, als je het in uren gaat uitrekenen.

Schrijver GL5
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 juni 2024 17:52 
Tja. dat is wel een risico als je iets verkoopt.
Nog erger is, als je het kenteken intypt en de RDW geen gegevens meer geeft.
Af en toe typ ik wat in. Van een paar voertuigen weet ik dat ze naar het buitenland gegaan zijn.
Maar voor velen zal het gewoon sloop geworden zijn.
Niet iedereen heeft een groot erf, met nog mooier, een grote lege schuur erop.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 juni 2024 19:57 
Tja wat zal ik zeggen? Het origineel zal nooit worden overtroffen 🤔
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 juni 2024 20:10 
Ik vind mijn CX heel leuk, maar om het nou een mooie motor te noemen

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 11 juni 2024 22:12 
Hans, de kans dat dit zou gebeuren met jouw CX was aanwezig. Wel toevallig dat je hem nu weer 'vindt'. Ieder zijn smaak en kan/mag doen wat hij/zij wil met de motor. Dat dit resultaat voor jou een schok is kan ik mij voorstellen.
Opzich is alles wel grondig gedaan zover ik kan zien op de foto's.
Mocht je toch sentiment hebben naar een originele CX, ook op MP gezien: deze Rode
(Helaas koop je tegenwoordig geen CX meer voor een appeltaart.)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 juni 2024 22:14 
Nou ja Hans, iemand heeft een hoop geld en moeite besteed om je rakker mooi te maken naar eigen inzicht, dat was die machine blijkbaar waard. En zo te zien nog netjes gedaan ook al is het eindresultaat helemaal niet je smaak. De rakker is niet dood, hij leeft! Ja, is nu zwart, nou en?

En het geeft maar weer eens aan dat als je wat verkoopt het daarna van een ander is. Je kan wel hopen op een goed tehuis maar je wordt toch door de realiteit ingehaald, ga er maar van uit dat de nieuwe eigenaar 'm even zo vrolijk weer verkoopt of sloopt voor onderdelen. Zelf heb ik ook ooit eens veel werk en geld in een autootje gestoken, paar jaar later bij de RDW verdwenen. De geleerde les : doe wel en zie niet om.

Lekker op de Deauville blijven rijden als dat zo uitkomt, gezellig bij de CX club blijven, je hoort er bij !

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
VT500 E 1983 , uit D wacht op kenteken, eens kijken hoe dat rijdt
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 juni 2024 09:31 
Het is wat het is, een cafe-racer. Ik hoef het niet mooi te vinden, en zonder het bekende kenteken zou ik er amper een tweede blik op geworpen hebben. Er is niets wat nog herinnerd aan de "Rode Rakker" , ja, zelfs de wielen zijn anders ( CX500c? ). Het is niet mere wat in mijn zeer positief gekleurde herinnering de "Rakker" was. Het zij zo.

Ja, er lijkt een hoop werk in te zijn zitten. Deze eigenaar ( niet degene aan wie ik de motor heb verkocht ) heeft inderdaad zijn best gedaan om er wat van te maken. Nou ja, we gaan verder....
Verder is gewoon blijven rijden op de "Rakker 2.0" , en niet terug naar de CX, hoe mooi die rode ook is , MAST. Ik denk dat mijn CX dagen voorbij zijn, al weet je natuurlijk nooit hoe een motorballetje rolt. Maar een CX 'erbij' gaat niet lukken.

Eerst de vakantie afronden, dan een nieuw klein projectje beginnen. Het begint met "ver" en het eindigt op "huizen".

Harmony,
Hans
( is minder werkelijk meer ? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#9 | Geplaatst: 12 juni 2024 20:59 
hans,
ik wil je alvast voorbereiden op nog een teleurstelling,
niet schrikken als je straks de MD 45 SN ook nietmeer herkent.
ik heb 'm een tijdje geleden verkocht aan bas.
en die wilde hem ook kaal....

groetjes werner (sommige accessoires zitten al op de goldwing)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 13 juni 2024 11:37 
Zonde, zonde, zonde!!!
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 13 juni 2024 12:06 
beinhart:
niet schrikken als je straks de MD 45 SN ook niet meer herkent.

Oke, de beroemde CX Ratbike met alle sleutelhangers en paspop en ander spul zien we niet meer op deze manier op de weg. Helaas.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#12 | Geplaatst: 13 juni 2024 12:43 
Tja, Hans. Even schrikken. Een caféracer is ook niet per sé iets voor mij. Vooral omdat ik er geen kampeerspullen op mee kan nemen. Maar het glas is in mijn geval halfvol. Dankzij de caferacer verbouwingen zijn er weer meer jonge mensen in de CX geïnteresseerd en worden er meer after market onderdelen gemaakt. En deze is niet zo slecht gedaan. Het hard erger gekund: 'gestrand project'. Al is de prijs van deze wel erg over de top. Heb zelf het idee dat de hype ook weer op zijn retour is.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#13 | Geplaatst: 14 juni 2024 14:59 
MAST:
Oke, de beroemde CX Ratbike met alle sleutelhangers en paspop en ander spul zien we niet meer op deze manier op de weg. Helaas.

ik heb nog 1 cx staan; de gouwe (was bedoeld met zijspan) maar is nu weer solo. daar is alles nog mogelijk mee als ie t weer doet...

groetjes werner (wordt vervolgd...)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 20 juni 2024 10:40 | Aangepast door: sieds 
Ja Hans , jou herinnering aan de Rakker blijft, heb je mooi tijd mee gehad en veel plezier.

Wat er nu van gemaakt is, is een bijzondere mooi nieuw ontwerp en voor mij proficiat met het resultaat, erg mooi.
Veel kosten en moeite en over smaak valt niet te twisten

Maar ook niet voor mij, ik wil alleen maar een cruiser.

Ik heb nog 3 CX650Customs te koop voor loop of sloop en wie weet wat je er meer mee kan doen.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver prosper

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 5 juli 2024 23:33 | Aangepast door: prosper 
. Jammer idd

Gespot op internet hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 Gevonden...maar eigenlijk best wel triest...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven