Wat de koeling betreft: een goede mogelijkheid zou kunnen zijn dat er een electrisch aangedreven ventilator achter de radiator is geplaatst die de koellucht net als bij de'gewone' CX door de radiateur heen aanzuigt.
Weliswaar bevind de radiateur zich achter het warme motorblok waardoor de koellucht per definitie dus hoger van temperatuur is, maar het blijkt een werkbare mogelijkheid.
Bij een 'gewone' CX is er maar heel weinig ruimte voor de uitstroom van koellucht die haar werk heeft gedaan, tussen frame, motorblok en radiator door. Die uitstroomruimte blijkt wonderwel voor een CX voldoende te zijn om 'het hoofd koel te houden'.
Bij het ontwerp van de CX heeft Honda zich met deze warmteafvoer bezig gehouden, resulterend in de rubberen koelluchtgeleiders tussen tank en motorblok, dit om te voorkomen dat er al te warme lucht door de motor wordt aangezogen via het luchtinlaatfilter.
Toch mooi, al die techniek ...
Johan
Honda CX 500 Custom 1984