Laat ik dan als ervaren koopjesjager mijn stukje bijdragen. Eerst maar (sorry Marcel) dat de goedkope set van Wemoto (goed bedrijf overigens) niet van het merk Athena is.
Die hebben ze op aanvraag wel, maar niet goedkoop. Bij de goedkope set geven ze wel netjes aan dat je voor een GL een losse pakking voor de onsteking moet kopen.
De goedkope sets van zeg 40 Euro op internet lopen nogal uiteen voor wat betreft inhoud. Zo heb ik vorig jaar eens een heel goedkope "complete" set mee laten komen van DSS (verder ook prima zaak). Nou die was niet compleet, geen o-ringen, niet eens alle pakkingen. Daar dus over geklaagd en ze gaven aan dat de fabrikant voor hen nieuw was en hebben dat verder goed geregeld.
Meer algemeen is m'n ervaring dat de goedkope set redelijk te gebruiken zijn maar -zoals Marco al zei- de koppakkingen soms problemen geven. Ze verschillen ook nogal van inhoud, belangrijkste is of de O-ringen erbij zitten ja of nee. Als je die alsnog los moet kopen wordt het weer duur. Er zijn mensen die de goedkope sets gebruiken maar de koppakkingen weggoien en apart origingeel Honda kopen (kassa!).
De set van Athena heb ik ook wel gebruikt, duurder maar beter.
En wat ik nu zelf dan koop? Nou, als ik toch wat anders moet bestellen, laat ik zo nodig een goedkope pakkingset (met o-ringen) meekomen, "voorraad". Wanneer er dan weer eens een nokkenas ketting bekeken moet worden of zo is dat prima. Met die (goedkope) koppakkingen heb ik ook gezeur gehad, als ik weer nodig heb dan worden dat ook duurdere denk ik.
De ervaring van anderen kan verschillen natuurlijk. Maar let in ieder geval op :
- hoe compleet (o-ringen, vraag evt !)
- dat het niet alleen een top-end set is
- verzendkosten (kan hoog zijn)
en veel sleutel plezier !
Frans
(laatst gesignaleerde koopje : nieuwe nokkenas ketting 17 Euro, maar nu net even niet leverbaar .....)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰