Op mijn maandag morgen cdi, en 1 of 2 in engeland, werken deze cdi's goed.
Bij de mijne zaten 2 draadjes verwisseld waardoor de motor de eerste keer niet liep. Daar zijn wij dankzij Hans achtergekomen. Na verwisselen van de draden heeft de cdi gewerkt op de motor van lieke en zit de cdi momenteel ingebouwd in een cx in Colombia alwaar de cx het weer naar hartelust doet. (geen wit poeder voor terug gekregen
)
In engeland rijden er meerdere mee rond met ook al weer flink wat kilometers achter de rug (10K +).
Waar nog niemand klachten heeft gehad.
Door de nieuwere techniek geven de meeste aan dat de motor wat vlotter aanvoelt (komt natuurlijk ook omdat ze al een probleem hadden voor het plaatsen van de cdi).
De pulsgevers die in het blok zitten en normaal de stroom via de cdi naar de bougies leveren worden niet gebruikt. Hierdoor duurt het starten iets langer. Dit komt doordat de cdi eerst zelf uitrekend wanneer de stroom doorgegeven moet worden naar de bougies. Inplaats dat dit rechtstreeks gebeurt via de sloelen.
Dit is een mooie manier om het inhouden bij 5000 toeren te verhelpen (mits dit niet veroorzaakt wordt door poreuse inlaatrubbers), maar lost het probleem niet op.
In kombinatie met een nieuwe dynamo is dit wel weer interressant om de motor de nieuwe eeuw in te helpen.
Znoek is druk bezig om de oude cdi's die het begeven hebben nieuw leven in te blazen met nieuwe elektronica. En met al meerdere tevreden en terug kerende klanten. (ik ken er een die binnenkort weer een oude cdi laat repareren vanwege pech tijdens de vakantie)
Met de prijs die jij aangeeft denk ik wel dat je met transport kosten erbij goedkoper uit bent om rechtstreeks bij de fabriek te kopen.
Cosmar (gaat voor de combinatie g47 met ignitech)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.