>de logische vraag: hoe nodig is dat synchroniseren eigenlijk?
Valt meestal mee is wat ik tot nu toe bij CX-en gezien heb die vanaf km nul netjes verzorgd waren en niemand had geprobeerd de carburateur set te splitsen e.d. of gewoon eens aan dat schroefje te draaien.
Maar als de boel niet synchroon staat maar verder alles goed is merk je dat vooral onderin, pakt niet lekker op, meer rammels en trilling. Puur aan top vermogen gaat 't waarschijnlijk weinig uitmaken, maar een CXV blok loopt gewoon mooier als alles op beide cylinders goed en gelijk staat is mijn ervaring, en carbs synchen indien nodig -zelden- is daar een stukje van.
gr. Frans
@arcath : je krijgt een PB
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰