Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Motor houd in

 
Schrijver pim_bos
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 maart 2006 13:18 
ls,

Ik heb een honda CX500e uit '85 en sinds kort heb ik daarmee een probleem.
De motor draai redelijk in zijn vrij, sputtert misschien iets meer dan normaal. echter op het moment dat ik de motor in de versnelling zet en wegrij, houdt deze heel erg in. pas als ik weer hoger in de touren zit, gaat het wat beter. het fenomeen doet zich voor bij elke versnelling.
Nou heb ik hem pas gewoon eens in zijn vrij laten draaien, om hem goed warm te laten worden en na een tijdje, kwam er een beetje bezine uit mijn uitlaat lopen. het lijkt dus wel of hij teveel bezine krijgt, of iig niet alles kan verbranden.

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen.

alvast bedankt
Pim Bos

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 29 maart 2006 17:23 
Het zou wel eens kunnen dat ie bij lagere toeren (af en toe) op een cylinder loopt, en dat bij hogere toeren pas de tweede volledig mee gaat doen.
Het lijkt mij een probleem met de ontsteking of een lekke/te strakke klep.
Ik zou eerst maars eens de bougies eruit draaien en kijken of ze beide OK zijn. Geen ontsteking of een lekkende klep geeft abnormale verkleuringen en opkoling.

succes,

Peter

Schrijver perice
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 maart 2006 17:25 
Sta ik als anoniem te boek, eerst maar inloggen,
mvg
Peter

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 maart 2006 22:32 
controlleer eerst de bogie doppen daar kan de weerstand wel stuk of geen goed contact maken
Ook kan je inplaats van de weerstand een balpen veertje in doen dan heb je nooit geen start probleem meer
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Dinges
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 april 2006 10:01 
klinkt inderdaad als een ontstekingsprobleem. als de doppen goed zijn ook even de weerstand van de bobines meten en de bougiekabels op lekken controleren, dit is niet altijd zichtbaar.

Schrijver pim_bos
Gast 
#6 | Geplaatst: 3 april 2006 16:02 
Hi,

Ik ben van het weekend bezig geweest en het probleem is opgelost.
Het zat inderdaad in de bougies.
deze waren een beetje vettig en behoorlijk zwart.
toen ik deze had schoongemaakt en wat contactspray in de doppen had gespoten, liep hij weer normaal. Ik merkte het gelijk met starten.

Allen bedankt.
Pim

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Motor houd in

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven