Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

honda 500 GL voor 125 euro....?

Schrijver Art
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 sept. 2010 23:09 
Hallo heren,

Dit is de eerste keer dat ik hier een berichtje toevoeg. ik ben Art en sinds een half jaar ben ik helemaal gek van de cx'en en GL's. Ik heb al een paar handboeken op internet onderzocht en volgens mij kom ik wel ver met wat basic gereedschap. Ik heb veel gewerkt met scheepsdiesels. erg tof.
Verder ben ik nog redelijk onbekend met deze motor. Ik wil graag wat reacties of tips op het volgende.

Ik heb via speurders, in het aangrenzende dorp een GL 500 d gevonden voor maar 125 euro. met 60.00 km op de meter. hij is uit 1980 en hij wordt gebruikt als pekelfiets dus ik weet dat hij er waarschijnlijk er niet uit ziet. hij heeft geen bekappingen meer.
Ik ben nog niet wezen kijken maar ik wilde van jullie graag een mening horen.
zou ik deze kunnen kopen om op te knappen of is het waarschijnlijk meer een onderdelen fiets?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 1 okt. 2010 00:00 
Is zo op afstand moeilijk te zeggen. Opknappen kan altijd, maar de vraag is hoeveel je er in moet investeren. Als ie nog rijdt, blok loopt goed en frame is niet verrot lijkt het me voor dat geld de moeite waard.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Arcath
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 okt. 2010 00:53 
is dat die mooie rode met nl vlag op de tank?

die probeert hem namelijk al ongeveer zinds vorigjaar te verkopen..

een andere leuke is de rode met kuip in roden van Martin, heb ik goede ervaring mee ooit eens onderdelen weg gehaald..

is met 400 euro ook niet duur en net ff wat meer waard voor je geld gok ik..

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#4 | Geplaatst: 1 okt. 2010 06:16 
hoi art,

125 euro is niet duur, voor dat geld weet je dat er nog "iets" aan moet gebeuren. als het een rijdende motor is ben je er al goedkopr mee dan ik toen ik de mijne kocht (kale cx500) voor 500 euro moest er ook nog veel aan gebeuren, dus jij hebt al 375 euro voordeel (zo zie ik het maar) en in het blok kan je tochniet kijken.

groetjes werner (dit weekend kleppenjagers treffen))
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 okt. 2010 09:58 | Aangepast door: marcobecker 
Bij een GL500 zijn er meer aandachts punten dan bij een CX. Dat komt omdat er anders mee gereden wordt, en omdat er in de vering veel meer onderdelen zitten. Dus de achtervering kan vast zitten. Als dat het geval is, dan ben je een hoop geld en uren kwijt omdat voor elkaar te krijgen. Daarnaast is de cardan aandrijving zwaarder belast dan van een CX, dus die ook na lopen. Let op de buddy sit, en tank. Daar wil wel eens lekage ontstaan. Vervang alle zekeringen. Ja, en dan is het gewoon kijken hoe of wat, waar zitten de problemen. Hoe kun je hem onderhouden, en ga zo maar door.

Kijk ook eens op de silverwingclub.nl.
Voor meer info, kijk op onderstaande linken.
URL
Groetjes Marco Becker.
Tel 0321 312336
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Art
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 okt. 2010 02:18 
he daar

bedankt voor de reacties. het is inderdaad die ene rode met NL vlag uit maasland. kan de advertentie alleen niet meer vinden maar daar kijk ik morgen nog even naar.
misschien is het maar goed ook. Ik heb er niet echt ruimte voor.
morgen zal ik verder hierop ingaan.

zijn er eigenlijk forum leden uit de regio rotterdam?

alvast bedankt,

art

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 honda 500 GL voor 125 euro....?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven