Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

koelvloeistof vervangen

Schrijver bertm
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 okt. 2010 14:51 
hallo ik heb sinds een paar maanden een cx custom en hij bevalt prima .
maar nu de winter eraan komt wou ik de koelvloeistof vervangen maar ik weet niet exact hoe dat hier gaat ik neem aan onder de radiator iets losdraaien maar komt het water uit blok dan ook mee of houd de thermostaat dat tegen ? ik kon zo niet iets vinden op de techniek site afbeeldingen dus vandaar mijn vraag
groeten bert

Schrijver norby
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 okt. 2010 21:24 
bert,
je kunt de koelvloeistof eruit krijgen door de zwarte kap, bij jou kan het ook een metalen kap zijn overigens, eraf te halen,{ vier schroeven eruit, eerst de zwarte dopjes en dan de schroeven!!!} de plastic dop onder aan de radiateur eruit draaien, pas op het is plastic dus breekbaar. om er zeker van te zijn dat alles eruit loopt ook de radiateurdop bovenaan losdraaien.
als je dit doet en de radiateur met goede koelvloeistof vult kun jij de winter wel door, let even op de vorstgraad van de koelvloeitstof, min min 24 graad celcius.
nb

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 okt. 2010 23:38 
En voorzichtig met die nylon aftap plug onderin de radiateur, die draai je heel snel kapot!
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver jost

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 okt. 2010 15:56 | Aangepast door: jost 
Jah,
er naar kijken is kapot. Een nieuwe kostte €9,- of zo, gelukkig was er 1! op voorraad.
De onderste slang van de radiateur loshalen is ook een mogelijkheid.
Om ook de vloeistof uit de cilinder(koppen) te halen zit er vooraan op de cilinder een M10 boutje. (vaak ook erg vast).
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver bertm
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 okt. 2010 11:33 
bedankt voor de reactie
ik heb de onderste slang losgehaald en water weg laten lopen , echter toen anti vries bijgevuld maar was maar heel klein beetje ik denk moet hem warm laten draaien omdat dan thermostaat losgaat maar nu word de temperatuur meten niet meer warm ( geeft koud aan dus )ik ben bang dat voeler nu geen water heeft en kan ik blok kapot lopen ?? ben bang warm te laten worden

Schrijver jost

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 okt. 2010 13:50 
Bert,
Had je ook de dop van de radiator losgedraaid?
Hier moet je ook de antivries bijvullen. Als je het via het overloopvaatje probeert gaat er inderdaad weinig koelvloeistof in.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 koelvloeistof vervangen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven