Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Overdruk benzinekraan

Schrijver Willem CX
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 okt. 2010 12:36 
Mijn benzinekraan lekt. Als de motor uit staat en de kraan nog open dan drupt de benzine er uit. Toen ik mijn kraantje eens bekeek bleek dat op de voorste aansluiting niets zat (daar lekte het dus uit). Aan de zijkant (andere kant van de kraan hendel) zat een slangetje wat naar het spruitstuk ging van de rechtercylinder. Na zoeken in het reparatiehandboek bleek dat het slangetje op de voorste aansluiting moet zitten (onderdruk) en er een slangetje voor overdruk op de andere aansluiting. Ik rijd dus al een jaar op deze manier!
Mijn vraag is of het overdrukslangetje nog ergens naar toe gaat, luchtfilter misschien, of bungelt dit slangetje ook vrij onder de motor uit?

Omdat ik vermoed dat het membraam er de geest aan heeft gegeven, heb ik al een revisiesetje bij Roukema gehaald.

Willem

Verrijd liever benzine

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 okt. 2010 19:07 
ag als ratbiker maal je daar niet om toch? gewoon kraantje dicht doen;)

maar neej hoort niet te lekken, revisie setje paste bij mij ook goed. overloop hangt bij mij( welliswaar gl) gewoon los ergens onder.

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#3 | Geplaatst: 20 okt. 2010 08:05 
bij mijn ratbike lekt de kraan niet, maar als ik hem stilzet en de kraan niet dichtdraai dan zit de volgende dag mijn caberateur vol met benzine..

en elke keer die benzine in de schuur eruit gooien is ook zo'n stinkzooitje, dus ik zet ook gewoon het kraantje dicht

groetjes werner (veel te vroeg om al wakker te zijn)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 okt. 2010 09:37 
Het voorste aansluit pilonntje is de aansluiting die naar de rechter aanzuigbuis loopt. Op het andere pilonnetje zit een loze slang die naar benedenloopt.