hoi,
ik heb met dit onderwerp al gereageerd op een eerder artikel met als onderwerp bougiedop maar omdat die ver onderin staat even een nieuw artikel.
op mijn cx500c van 81 heb ik nog een probleem met een inhouden rondom de 7000 toeren. ik heb daarvoor ook de tip gekregen even naar de bougiedoppen te kijken.. op deze site staat er al het e.e.a. ander over. waarvoor dank.
nu heb ik een nieuwere generatie bougiedop, waar in beschreven artikelen ook naar wordt verwezen, dus met langere veren en weerstand die er overigens goed uitziet met op de uiteinde wel een schroeiplekje.
daarom wil ik de veren er ook uit hebben en precies op maat een metalen staafje gebruiken precies klemmend. Ik heb een grote nieuwe gegalvarniseerde spijker gevonden die ik dus op maat wil afzagen.
nu is de vraag, heeft dit al iemand gedaan en weten we hoeland we de spijker in mijn geval moeten afzagen?
ik laat aan 1 kant de punt zitten dan kan die er zich ligt in drukken voor het goede contact.
ik hoor graag jullie wijze tips.
groeten
marty (blije gup met zijn cx)
hoi, op een blauwe cx op begonnen (jaja '78 :)), na omzwervingen van veelal naked bikes nu op een Bmw GS, en een BMW r26 (eencilinder, zo een zwarte 250cc)
mogelijk nu weer op zoek naar mijn eerste liefde cx500 blauw, voor erbij