hey met joost heb ik een afspraak voor CDI wissel -> topvent
toch even graag advies voor het volgende onderzoekjes van vandaag
ik heb de bougiedoppen definitief in elkaar gezet met koperen stift (m5 van de hornbach) Ik heb ze iets langer gehouden als de weerstand zodat de veer, die ik ook nog geborsteld heb, met de staalborstel iets strakker en meer op spanning erin zit.
Dit lijkt nu goed, heb ook bougiekabel gekocht maar weet niet zeker of ik op zwarte bobine's de bougiekabel eruit kan draaien. -> weet iemand dat??
Nu na vandaag heb ik nog het volgende probleem, zelf twijfel ik of het wel de stator is. CDI test is nog niet geweest !
Als de motor koud is doet ie het prima, na 20 min rijden houd ie in (OF IS HET OP 1 CYLINDER LOPEN??) boven de 6500 toeren. Als ik echter beheerst en langzaam (gelijk met toerental het gas verder open draai, gaat het wel goed en loopt ie gewoon het hele toerenbereik
- dus verdenk ik ook de carbs, maarja in combinatie met warm???
- zal ook de bougie's die vervangen zijn door de vorige eigenaar nog eens op type checken. zien er goed uit trouwens.
- de membraam van 1 carb gecheckt, krijgt een paar lichte vouwtjes maar is ook nog dicht volgens mij,
hieronder de waarden van de stator in koude en warme toestand.
Wire colour Resistance(Ohms)
White to Blue 77-95- koud 72, warm 88 ohm
Green to White 387-473- koud 299, warm 353 ohm
Orange to Green 95-116 - koud 120, warm 141 ohm
Light Blue to Green 95-116- koud 120, warm 141 ohm.
Orange/Red to Green 81-99, koud 99, warm 116 ohm
Light Blue/Red to green 81-98, koud 99 warm 116 ohm.
Note some resistance checks stators are 315/385 ohms for the White to Blue.Also some of the readings
can be a little out and still function ok.
graag jullie ideeen.... groeten en nog fijn weekend.
hoi, op een blauwe cx op begonnen (jaja '78 :)), na omzwervingen van veelal naked bikes nu op een Bmw GS, en een BMW r26 (eencilinder, zo een zwarte 250cc)
mogelijk nu weer op zoek naar mijn eerste liefde cx500 blauw, voor erbij