Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Vet vraagje - hoofdremcylinder

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 nov. 2010 11:10 
Ik ben de hoofdremcylinder van mijn ronde rempotje aan het reviseren en heb een revisiesetje van Roukema gekocht. Daar zit een potje spul (vet?) bij. Nu vraag ik me af waar dat spul voor is, ofwel welke delen allemaal ingesmeerd moeten worden + hoeveel van dat spul ik moet gebruiken. Want ik wil toch niet dat de boel verstopt gaat raken.

Iemand?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 nov. 2010 11:16 | Aangepast door: Arcath 
Dat is wss remmenvet.
dit word ook gebruikt om de klauw weer in elkaar te zetten.
als het goed is een soort silicone achtig spul dat geen vocht aan trekt.

word gebruikt bij de stofringen bij het terugplaatsen van zuigers enzo, niet al te royaal er op doen.(dit scheint beter te zij dan remolie gebruiken)

en verder kan het op achterkant van remblokjes(net als kopervet) om piepen te voorkomen.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 nov. 2010 21:47 
En hoe is 't afgelopen met de o-ring onderaan het potje ?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 3 nov. 2010 22:19 
ik dacht aan dezelfde vraag die Frans stelde. heb je zo'n o-ring?
verder moet je zuinig zijn met dat kleine potje. dat spul is niet te koop, althans niet voor amateurgebruik.
theoj

Schrijver Arcath
Gast 
#5 | Geplaatst: 3 nov. 2010 22:26 | Aangepast door: Arcath 
gewoon remmenvet is wel te koop..
of is dit weer ander spul?

vet

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 nov. 2010 10:21 
@Arcath: klopt dat is het bekende ATE spul. dat gebruik ik bij de montage van de remmen.(omdat ik niet anders heb) als je het na een jaartje weer terugziet lijkt het het uitgedroogd en brokkelig.
dat spul van Jimmy geeft een betere bescherming tegen vochtinwerking op de remzuigers. dat is mijn ervaring althans.
groet, theoj

Schrijver Arcath
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 nov. 2010 15:58 
Ah oke, dan is het toch anders, maar wel zelfde functie

dank voor info^^

Groet, remco

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 nov. 2010 18:23 | Aangepast door: JiMi 
@theo en brinkcx: ik had dat HIER al vermeld

Bedankt voor de tips m.b.t. het vet. Ik zal ook zuinig zijn op het restant. De revisie is inmiddels klaar. Alles voelt weer lekker nieuw. Ook het alu huis opnieuw zwart gespoten. Als het dan in de toekomst weer gaat lekken, kan ik dat direct zien door de afgebeten verf.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#9 | Geplaatst: 4 nov. 2010 21:23 
mooi te weten dat ze nog te koop zijn; dus is het toch die van de goldwing 1000 geworden die past!!
groet, theoj

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 5 nov. 2010 06:50 
Klopt. Ik heb n.a.v. jouw tip een mail gestuurd naar die Goldwing-specialist hier in de buurt. En toen was het gelijk bingo
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 nov. 2010 00:01 
Mooi, dat weten we dan ook weer, dank !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 6 nov. 2010 10:29 | Aangepast door: JiMi 
*zucht* het leven van een klusser gaat niet over rozen. De metalen bus die in het Roukema setje wordt meegeleverd, is ongeveer 0,5cm korter dan het origineel. Er zit nu dus een speling van 0,5cm tussen de remhandel en de bus. Ook de remlichtschakelaar wordt net niet aangetipt.
Nu heb ik de remmen nog niet volledig op druk, dus misschien perst de bus zich dan nog wel iets naar buiten, maar vooralsnog ziet het er niet gunstig uit. Ik zou natuurlijk met secondenlijm een klein moertje van 0,5cm dikte tegen de bus aan kunnen lijmen, maar dan zit ik al in de oplossingensfeer. Eerst even lekker mijn frustraties hier uiten, dan ga ik later wel oplossingen bedenken

Iemand hier soortgelijke ervaring met het Roukema setje?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Peter1
Gast 
#13 | Geplaatst: 6 nov. 2010 14:35 
Wat ik heb begrepen(van horen zeggen door een fervent HONDACX/GL-sleutelaar) van/voor iig de CX is dat het revisiesetje voor de carbs en remmen niet 'optimaal' zijn.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 6 nov. 2010 16:50 
Nou, mooi is dat. Is je toevallig ook iets bekend over de prestaties van het setje? Ben een halfuur bezig geweest de boel te ontluchten, maar ik krijg de remmen niet hard. Heb wel twee stalen omwonden leidingen zonder splitter.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 7 nov. 2010 11:52 
*zucht van opluchting*
De remmen blijken wel degelijk hard te zijn. Maar door de gebrekkige passing van het Roukema setje kon ik het pompje niet helemaal indrukken met de remhandel.

Nadat ik provisorisch een klein M5-moertje aan de remhandel had vastgeplakt, kon ik het pompje een stukje dieper indrukken. De remmen bleken al zo hard te zijn dat ik de remhandel niet eens meer tegen het handvat kon krijgen.

Rest mij nu het moertje te vervangen door een mooi busje van 0,5cm dik en die tegen de kopse kant van het pompje vast te plakken, als defintieve oplossing.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vet vraagje - hoofdremcylinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven