Hoi Arcath,
lagers corroderen niet zo snel. Maar inderdaad, wat ik van CX-en gezien heb was ook 1 lager kapot, die ernaast op de kruktap nog goed, en dan ook nog meestal de achterste defect geloof ik. En bij navragen altijd de indruk gekregen dat onderhoud -vooral olie en filters- wel beter had gekund.
Controleer bij het guzzie blok in ieder geval op probleempjes in het olie circuit, zoals lekkage door ontbrekende pakkingen, o-ringen of restrictors of sproeiers. En als de pomp in orde is en drukventiel OK kan je verder weinig meer doen dan alles netjes monteren. Voor echt starten bij eerste gelegenheid op de startmotor laten ronddraaien (zonder bougies dus) en zien dat je oliedruk krijgt en er olie boven bij de klepbediening komt. Net als een CX dus, jawel.
succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰