Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

verlengen voorvork

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 nov. 2010 16:46 
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een manier om de voorvork te verlengen, danwel een andere voorvork te minteren met hetzelfde resultaat. Heeft iemenad hier ervaring mee ? En zoja, wil die die kennis misschien delen. ?

Alvast bedankt.

Gr. Luc

Die z'n derde cx in elkaar dreigt te gaan zetten.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 nov. 2010 18:23 | Aangepast door: Arcath 
hoever wil je de voorvork verlengen?
is het echt maar een klein stukje dan zijn er verleng bussen die je bovenop kan schroeven.

in de offroad wereld zijn er vorkpoot verlengers, scheelt een 4 cm ongeveer.

gaat het meer om het chopper idee dan kan je overstock(langere ) binnenpoten zoeken.
vaak word ook de balhoofdhoek veranderd.. overigens komt het de rij eigenschappen niet ten goede maar dat wist je vast al wel.

meest veilige is op zoek te gaan naar een andere vork.

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 nov. 2010 19:47 
Hoi Arcath,

Ja dat het anders sturen is is me wel duidelijk. Maar de vraag is nu welke binnenpoten geven het gewenste effect. En passen alle binnenpoten in de buitenpoot van de CX. ( glijbussen,luchtondersteund etc. )
In ieder geval bedankt voor je reactie.

gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Arcath
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 nov. 2010 21:00 
de cx heeft van zichzelf al geen geweldig stabiele voorvork.
ga je de binnenpoten dan ook nog verlengen dan ben ik bang dat het geheel erg wiebelig word.

daarom denk ik dat het makkelijker is een andere, langere voorvork te zoeken.

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 nov. 2010 23:25 
Zoals ??

Schrijver Arcath
Gast 
#6 | Geplaatst: 20 nov. 2010 00:06 | Aangepast door: Arcath 
ben aan het zoeken;)

word wel makelijker als je kan zeggen in welke richting je het zoekt.

zoals ik zeg voor een paar cm kan je de doppen op de bovenkant van je vork vervangen door bussen voorzien van schroefdraad.

als je dan de achtervering ook wat inkort krijg je ook het low rider/chopper idee..

wil je echt flink langere vork dan word het een ander verhaal^^

dan is er een makkelijke weg (weet je budget niet)

URL

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 nov. 2010 09:06 
Het is inderdaad mijn bedoeling er een chopper model van te maken. Maar er zijn zo heb ik begrepen een paar zaken die je, zonder dat je hem opnieuw moet laten keuren, niet kan wijzigen ( balhoofdhoek ). En wat mijn budget betreft, ik ben een LBBer . ( Low Budget Biker.

gr. Luc

Schrijver Arcath
Gast 
#8 | Geplaatst: 20 nov. 2010 13:23 
Je zou kunnen proberen of de beste man op speurders, de voorvork los wil verkopen..

verder heeft de cx een voorpoot diameter van 33mm..

lengte kan 520 of 582 zijn. suzuki heeft nog een model met 33x590.

nieuw kosten deze een 130 euro.
denk dat je meeste kans maakt door naar de sloop te gaan met een schuifmaat en op zoek gaat..

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 nov. 2010 16:43 
Onze Frans, de website provider, heeft op zijn CX een V-max voorvork gemonteerd zie hier: http://www.hondacx500.nl/html/vmax/index.htm

Mocht je overgaan tot aankoop van de CX500 op speurders dan heb ik wel interesse in het achterwiel!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 nov. 2010 20:35 
Hij krijgt wel een heel stoer smoel op deze manier. Dus is het proberen waard.
En wat betreft die fiets op speurders .... we kunnen het ook omdraaien, jij koopt die fiets en ik heb dan wel interesse in die voorvork.
Je weet ik ben een LBB er. Mijn schuurtje staat al vol met min of meer overbodige dingen.

Goed weekend.

Gr.Luc

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#11 | Geplaatst: 21 nov. 2010 12:56 
een LBB'er?
zijn dat niet alle cx rijders? anders koop je geen cx maar 1 of andere duurdere fiets..

groetjes werner (lbb ratbiker)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 nov. 2010 16:24 
Heey Juc,

Ik ben net zo'n LBBer als jij! Ook met een garage vol (overbodige??) spullen. Daar past alleen nog een spaakwiel bij geen hele motor!!

Succes met je project!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Arcath
Gast 
#13 | Geplaatst: 21 nov. 2010 18:28 
Werner lbber? neej joh jij hebt toch een fortuin aan sleutelhangers met je mee rammelen?^^

Die v max vork is wel mooi^^
ben benieuwd hoeveel beter het remt en rijd.

@ Luc, succes met je project, vaak gaan er toch een groot deel van de kosten zitten in een nieuwe voorvork, maar is dan ook bepalend voor hele uitstraling van de bike.

Groet,

Remco

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 21 nov. 2010 21:28 
Bedankt voor de tips. !

Gr. Luc

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 verlengen voorvork

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven