Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Startmotor blijft maar starten

Schrijver Lemmy
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 nov. 2010 21:46 
Na lange tijd vandaag toch maar weer eens met de GL bezig geweest. Carbs schoongeblazen e.d
Nadat ik alles gemonteerd had, bougies er uit en even 'starten'. Geen probleem. Blauwe vonk. Vervolgens bougies weer gemonteerd en proberen te starten. Hé, dat is apart....de startmotor blijft maar ronddraaien, ook als ik de startknop loslaat. Het wordt echter nog gekker. Ook met het contact uit, blijft de startmotor maar draaien. Ook dan dus zonder dat ik de startknop indruk. Dit is voor het eerst dat ik dit meemaak.

Iemand een idee waar de (kennelijke?) sluiting het meest waarschijnlijk is?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 nov. 2010 21:52 | Aangepast door: Hansv 
Lemmy,

Het startrelais blijft hangen / kleven. Dus de contacten blijven aan elkaar zitten.

Controleer het schema maar. Startrelais gaat buiten het contact om.

Remedie: Ander relais erin, of uit elkaar halen en schoonmaken. Maar een vervang-relais is beter.

Harmony,
Hans.
(Weet het nog van Michael's 650)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 nov. 2010 14:59 
jip start relais is vastgebrand.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver vermecor
Gast 
#4 | Geplaatst: 24 nov. 2010 17:17 
Ik heb dit al 2 keer meegemaakt met 2 verschillende silverwings. Ik vermoed dat het ook iets te maken heeft met de startknop te lang ingedrukt houden. Als de contacten al slecht zijn dan worden ze denk ik goed heet en gaan vastplakken.
Het vervelend is dat je hele accu leeggaat als je niet snel het stekkertje bij het relais eruit kunt trekken. En daat gaat meestal niet snel genoeg.
Een keer was het relais daarna weer gewoon te gebruiken maar het komt gegarandeerd terug. Meestal op een vervelend moment dus ga ik voortaan voor een nieuw relais. De volgende keer wordt dat er ook een met een steekzekering, die kun je er tenminste gemakkelijk en snel uittrekken.

Schrijver Lemmy
Gast 
#5 | Geplaatst: 24 nov. 2010 19:26 
undefined:
Het vervelend is dat je hele accu leeggaat als je niet snel het stekkertje bij het relais eruit kunt trekken. En daat gaat meestal niet snel genoeg.

Dat klopt als een bus

Ik heb nog wel een startrelais liggen van een cx. Is volgens mij identiek aan het relais van een GL, dus zal die even proberen.

Bedankt voor de reacties (ga er maar van uit dat het probleem hiermee opgelost is; zo niet dan kom ik er op terug)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Startmotor blijft maar starten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven