Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

"nieuwe" cx wilt niet starten

Schrijver Bram De Bie
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 dec. 2010 21:54 
Ik heb onlangs een cx500 gekocht om mee te leren motorrijden en te leren sleutelen. (mijn motorkennis is echt bijna nul)

Ik heb er zelf maar 1 rit op gemaakt (van de verkoper naar huis). Wachtend op mooier weer stond hij gewoon in de garage. Toen ik enkele dagen later de motor nog eens wilde starten wilde het niet meer lukken

De batterij is nog in goede staat denk ik. (aangesloten op druppellader en die geeft aan dat de batterij nog ok is)

Net nog nieuwe benzine getankt.

Op youtube kan je mijn poging bekijken/beluisteren:
http://youtu.be/A1SWJTQ63EE

Op het forum vind ik regelmatig iets over "carburator aftappen", is dit iets wat ik zou moeten doen? Zoja kan er iemand dan vertellen hoe dat concreet moet?

Groeten van een nieuwe cx500-fan (en ik zou nog een grotere fan worden als hij terug start

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 dec. 2010 22:11 | Aangepast door: danielstrouven 
Klinkt best gezond, batterij zal het inderdaad niet zijn.
Weet je zeker dat die mooie rode knop op het gashendel op "on" staat? Is killswith!
Zet de choke open zo ver als je kan, en dan starten zonder gas te geven.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Arcath
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 dec. 2010 22:23 
Hallo Bram allereerst gefeliciteerd! cx is makkelijk te rijden en voor leren sleutelen is het ook top, helemaal met alle kennis die hier op het forum aanwezig is(zo leer ik het ook)

een werkplaatshandboek is geen overbodige luxe! is ook digitaal te vinden.

dan het niet starten. startmotor klinkt goed. klinkt ook meer naar een brandstof probleem.

carbs af tappen kan helpen. bij lang stil staan kunnen de vluchtige deeltjes er uit verdampen waardoor het starten moeilijk gaat.
oplossing, oude benzine er uit, zodat er nieuwe verse benzine in kan lopen.

aan de onderkant van de carbs zitten de vlotterkamers, hierin zit een "aftap schroef". Bakje er onder losdraaien en aftappen maar.

controleer ook de luchtfilter (onder zadel) en de bougies schoonmaken en afstellen(0,6-0,7mm)

wat ook wil helpen helemaal gezien de kou, is een beetje starter pilot, remreiniger of een doek gedrengt in benzine, in luchtfilter huis spuiten en dan starten.. niet te veel!

en verder is het een cx dus moet het gewoon doen;)

Schrijver Arcath
Gast 
#4 | Geplaatst: 28 dec. 2010 22:25 
killswitch staat goed, anders doet de startmotor niets;)

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 dec. 2010 22:51 
killswitch staat goed, anders doet de startmotor niets;)

Daar zou ik maar niet altijd van uit gaan! De meeste CXen en GLlen draaien lustig rond met de "kill" schakelaar op "kill" zal ik maar zeggen maar starten dan niet!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Arcath
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 dec. 2010 22:54 
Okay! dan heb ik niets gezegd(ging uit van mijn eigen 3)

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 dec. 2010 23:01 | Aangepast door: Erik1 
Het is in sommige gevallen wel zo dat je de koppeling in moet trekken om te kunnen starten... misschien even proberen???

(zal het ook niet zijn want die onderbreekt de startmotor...)

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver udent

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 dec. 2010 00:06 
geen benzine.
Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 dec. 2010 10:17 
Ja Ja en wat dacht je van de bogiekappen die de vonk niet meer doorgeven omdat daar nog de weerstanden in zitten en de rest ge-ocideerd is
groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 dec. 2010 12:09 
Ik heb het filmpje gezien.
Wat valt mij op.
Lampjes ok.
Startmotor ok.
accu ok.

Nu komt het, ik hoor een plofje bij beginnend starten.
En ik zie dat gas, choke niet gebruikt worden.

Zet mij aan het denken. Plofje is dus duidelijk een verkeerd mengsel, met een vonk.

Dus of de bougies zijn vet geslagen, dat komt ook het meeste voor, en of je weetnog niet goed om te gaanm et choke en gas te samen tijdens het starten.

Neem ook het verhaal van ouwe Jan te harte, en maak de bougies droog op een hete vlam. Rood gloeiend mag het lipje op de bougie zijn en of worden. Dan eventueel tijdens starten wat remmenreiniger in de luchtfilter spuiten, en dan gaan de meeste Cx,en echt wel weer lopen.

Wel moet er een vonk zijn, dus loop dat na.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Bram De Bie
Gast 
#11 | Geplaatst: 29 dec. 2010 12:37 
Hoera!

Ik heb de carburatorschroefjes gevonden en afgetapt, bougies "gedroogd" choke helemaal uitgetrokken en hij deed het weer!

Ik heb wel gemerkt dat er enkel brandstof vloeit als het kraantje op reserve staat...

Bedankt voor de snelle en goede reacties. Ik heb het gevoel dat ik op 1 dag al heel veel geleerd heb

Nu kan ik binnenkort een filmpje plaatsen van een startende cx

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 29 dec. 2010 14:26 
Mooi, daar staat de club ook voor.
De club is ook altijd blij met dit soort verhalen, opmerking, en of filmpjes.
Hier kan iedereen van leren, en dat houd de club actief.
Mochten er weer vragen zijn, dan weet je waar je terecht kunt.

Groetjes marco, ( geen bestuurslid, maar wel een actief lid)
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 "nieuwe" cx wilt niet starten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven