Mijn blauwtje heeft weer twee blauwtjes.
Twee blauwe vonkjes wel te verstaan.
Na meer dan 2 jaar stil te hebben gestaan, door andere projecten, heb ik in december wat tijd vrij kunnen maken om aan de 500 te klussen. Een reserve blok had hetzelfde euvel, geen vonk, en ik heb toen besloten om van beide 1 blok te maken met de beste onderdelen. Een keer verkeerd kijken in het grote boek aan mijn kant heeft me het blok nog eens half los moeten maken. Verkeerde moment voor de bouten van de kop, aan beide zijden. Dit resulteerde in een waterval.
Vanmiddag wat tijd over op het werk en thuis het blok er weer onder gebouwt.
Geen water lekkage, geen olie lekkage. De killswitch ingeschakeld en starten tot het rode lampje uit gaat.
Daarna killswitch uit, bougie op de dop en aan beide kanten een mooie vonk.
De stator is vervangen en alles werkt wat de ontsteking betreft. Nu de nieuwe uitlaat nog plaatsen en zorgen dat de carborateurs weer een beetje los komen na 2 jaar.
Hopelijk rijd ik weer met de blauwe rond over een paar weken.
Cosmar (opgelucht na 2 jaar)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.