Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

choke aan de haal cx 650

Schrijver BlackBerry
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 jan. 2011 12:01 
Beste vrienden,

Als ik mijn Cx 650 E start met de choke dan gaat het motor toerental aan de haal.
Het toerental regelt dus tussen 1500 en 6000 toeren?? helemaal zelf??? zonder choke draait de motor normaal.

Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik denk aan de veertjes van de choke kleppen.
Heeft iemand tips/ideeen.

Gr BlackBerry

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 jan. 2011 12:14 | Aangepast door: JiMi 
Je bedoelt toch niet dit?

Had bij mij te maken met de afstelling van de choke op de carburateur (het cylindrische choke veertje bij het mechaniek). Ik meen me te herinneren dat we het toen opgelost hebben door die veer een slag extra, of juist minder, om te wikkelen. Misschien weet theojanssen er nog iets meer over te zeggen, want hij heeft mij er toen mee geholpen. O ja, de gaskabels stonden ook te strak afgesteld.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver BlackBerry
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 jan. 2011 16:56 
Jimi,

Het lijkt er inderdaad op.
Die veertjes die je bedoelt zijn dat die op de twee choke kleppen zitten?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 jan. 2011 17:09 | Aangepast door: JiMi 
Ja. Ik bedoel DEZE veer (de dunne veer rechts). Heb het fotootje ergens van internet geplukt.
Het euvel dat zich bij mij voordeed was dat zodra ik de choke aanzette, het palletje waar die dunne veer aan vastzit, als een idioot begon mee te trillen op de kadans van het motorgeluid. Dat ZIE je en dat HOOR je! Als gevolg waarvan de choke kleppen raar gingen doen, als gevolg waarvan het motortoerental omhoog knalde.
Ben benieuwd hoe het verschijnsel zich bij jou precies voordoet. En ook waarom? Want een wikkeling meer of minder zou toch haast niet uit mogen maken? Nou ja, bij mij dus wel.
Heb je de carbs onlangs uit elkaar gehaald ofzo? Of misschien is het gewoon ouderdom/slijtage van het veertje?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver BlackBerry
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 jan. 2011 19:12 
Jimi,

Ik ga er naar kijken ik post het wanneer ik wat weet.

gr Black Berry

Schrijver BlackBerry
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 maart 2011 12:57 
Heb ondertussen de veertjes strakker gezet. ook de gaskabels losser gezet
Helaas doet hij het nog steeds.
Ik begin nu te denken aan de luchtschuif zelf in de carb dat deze blijft plakken.
Echter zonder choke doet het probleem niet voor.
De benzine diafragma aan de zijkant van de carbs heb ik ook gecontroleerd en deze zijn heel en het o- ringetje zit ook op zijn plek.

Heeft iemand nog ideeën/ervaringen?

Gr Blackberry

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 choke aan de haal cx 650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven