Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Cx weer helemaal dicht!

 
Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 31 jan. 2011 14:36 | Aangepast door: danielstrouven 
Jazeker, tijd voor een positief bericht.
Na veel gezeur en gezoek, veel mensen lastig gevallen en met HEEEL veel hulp is het gelukt.
Nadat ik het afgelopen jaar de vering en uitlaten, balhoofdlager en wat weet ik nog allemaal grondig aangepakt had, ( nogmaals dank je wel voor de vele hulp Jos en Heinz!!) was het nu tijd voor het werkje dat elke cx'er vroeg of laat tegenkomt. Motor open en distributie vervangen.
Marco als leverancier, Jowan als pakjesbezorger en Alain als monteur hebben de grootste verdienste!
Op drie zaterdagnamiddagen is het gelukt, zonder vreselijke tegenslagen. Paar schroeven zonder schroefdraad en opnieuw tappen behoren tot de ongewenstheden die je kan verwachten bij iets van 30 jaar oud.Maar alles past, motor draait weer zonder rammelen, en ik ben weer een happy bunny. Oude ketting en geleider/spanner zagen er goed uit tot je ze ging vergelijken met de nieuwe, deze zat veel strakker. Heb er nog maar 25 koude kilometers mee gereden, maar verschil was wel al heel goed te voelen.
Kan alleen maar hopen dat ie weer 70000 km vrolijk blijft draaien zoals de vorige 70000. We zullen zien...
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Teto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 jan. 2011 18:45 
Dat benne weer mooie berichten....
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver jowan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 31 jan. 2011 21:49 | Aangepast door: jowan 
Dat is goed nieuws Daniël.
Ik ben ook bijna zover.
Eerst nog een V-Coil setje scoren zodat ik de grote motorsteun terug kan monteren..
En daarna hopelijk weer broem broem
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 jan. 2011 22:18 
Is V een broertje van Recoil? Je hebt ook Helicoil...
Wat bedoel je precies met grote motorsteun, is het lastig om er die V-coil in te zetten? Setjes vindt je in iedere serieuze gereedschapswinkel.
Uit ervaring weet ik dat Recoil goedkoper en kleiner(en dus soms beter) is dan Helicoil.
Veel succes!!
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver jowan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 jan. 2011 23:32 
Ja inderdaad Daniël.
Bij het vastschroeven van de M10 bouten op de grote motorsteun vooraan heb ik een schroefdraad kapot gedraaid.
Een adresje voor die V-Coil heb ik ondertussen al. Het is niet goedkoop 43Euro voor een setje.
Ik heb al eens een helicoil zien plaatsen door Marco. Het zag er niet zo moeilijk uit.
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 feb. 2011 20:24 
Allee das toch wel straf, dat zijn dus dezelfde schroefdraden die bij mijn cx ook de geest gaven. Maar bij gebrek aan welke coil dan ook, hebben we er eens doorgegaan met een M10 draadtap en er andere schroeven in gezet. Lijkt wel te houden, maar een volgende keer zal er ook wel een Helicoil in moeten vrees ik.
Veel succes he, op die doosjes staat ook al een goede uitleg. Zaak is van netjes recht te boren, en niet dieper dan nodig. Bij mij werd het probleem ook deels veroorzaakt door de valbeugels die er mee onder zitten, en dus wat te korte schroeven....
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Cx weer helemaal dicht!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven