Jazeker, tijd voor een positief bericht.
Na veel gezeur en gezoek, veel mensen lastig gevallen en met HEEEL veel hulp is het gelukt.
Nadat ik het afgelopen jaar de vering en uitlaten, balhoofdlager en wat weet ik nog allemaal grondig aangepakt had, ( nogmaals dank je wel voor de vele hulp Jos en Heinz!!) was het nu tijd voor het werkje dat elke cx'er vroeg of laat tegenkomt. Motor open en distributie vervangen.
Marco als leverancier, Jowan als pakjesbezorger en Alain als monteur hebben de grootste verdienste!
Op drie zaterdagnamiddagen is het gelukt, zonder vreselijke tegenslagen. Paar schroeven zonder schroefdraad en opnieuw tappen behoren tot de ongewenstheden die je kan verwachten bij iets van 30 jaar oud.Maar alles past, motor draait weer zonder rammelen, en ik ben weer een happy bunny. Oude ketting en geleider/spanner zagen er goed uit tot je ze ging vergelijken met de nieuwe, deze zat veel strakker. Heb er nog maar 25 koude kilometers mee gereden, maar verschil was wel al heel goed te voelen.
Kan alleen maar hopen dat ie weer 70000 km vrolijk blijft draaien zoals de vorige 70000. We zullen zien...
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica