Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

zingende remmen

Schrijver bartvandensteen
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 feb. 2011 21:43 
Wie kent het en wat doe je eraan?

Bij het remmen beginnen mijn voorremmen te piepen, ik heb de remklauwen volledig gedemonteerd en gereviseerd en nieuwe remblokjes geplaatst, bij het monteren van de remblokjes heb ik op de achterkant wat kopervet aangebracht, de hele remhandel is terug in mekaar gezet zoals hij uit mekaar is gegaan maar toch beginnen mijn remmen steeds te piepen, het begint soms zelfs gewoon bij het rijden en dit gaat weg wanneer ik licht de remhendel intrek. Waaraan kan dit liggen en wat kan ik eraan doen?

Bart

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 feb. 2011 22:56 | Aangepast door: cxmotorfreak 
Klinkt als een slepende rem

Zit het dus wel in je remklauwen en niet in je rempot [retour gaatje beetje dicht]

Schrijver Peter1
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 feb. 2011 06:16 
'volledig gereviseerd'
remcilinders in de remklauw ook onder handen genomen of vervangen neem ik aan ?

Gast 
#4 | Geplaatst: 17 feb. 2011 09:26 
Alles is uit elkaar geweest en gereinigd, behalve de klauwen zelf is alles terug gemonteerd met nieuwe onderdelen (ook de remcylinders). De oude remmen piepten niet. Nu remt hij merkelijk véél beter dan vroeger (ook stalen remleidingen geplaatst maar ze piepen en dat deden ze ervoor niet. Ook de hoofdremcylinder is gereinigd en met nieuwe onderdelen terug in elkaar gezet.

Bart

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 feb. 2011 09:30 
Haal de remblokjes er af en maak de remvlakken aan de ronde kant schuin
Want de remplaat is door het gebruik af gesleten en daar door een opstaande rand veroorzaakt daar komt het piepen vandaan
groeten o.j.
zijn er nog vragen hier over stel deze dan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Peter1
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 feb. 2011 10:24 

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 feb. 2011 16:53 
mocht het nog niet over gaan,
dan de keuze laten vallen op andere remblokken.

Sommige figuren boren gaatje in de remblokken en plaatsen daar potloot stifjes in. Hierdoor wordt het piepen ook verminderd.
Met gaatjes boren bedoel ik niet door en door, en ongeveer 2 mm breem max, en dan een stuk of 5 verdeeld over de remblok.

Bij mijn yamaha, is piepen een goed teken. Dan weet ik dat het goed werkt. Kan wel hinderlijkzijn.

Keuze van ander type remblokken is een optie.
Welke kan ik je niet vertellen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Gast 
#8 | Geplaatst: 17 feb. 2011 18:22 
Wat bedoel je met de ronde vlakken juist? van het remblokje zelf toch he?

Bart

Schrijver Peter1
Gast 
#9 | Geplaatst: 17 feb. 2011 19:08 | Aangepast door: Peter1 
Wat betreft 'andere remblokken' wat Marco aankaart, zou idd kunnen.
Welk merk heb je nu?

EBC?
Die doen het bij mij iig goed :Y

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 feb. 2011 19:09 
Als de remblok plat neer legt , dan is de lengte van boven lang en de onderste kort het lijkt net een halve maan boven en van ondereen kleine halve maan deze zijde boven en onder wat schuin af vijlen of slijpen in ver band met de opstaande rand van je remschijf
gr o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 17 feb. 2011 20:18 | Aangepast door: MAST 
Zoiets?
afvijlen /slijpen bij de rode pijlen. (dit is een voorbeeld, niet een origineel CX remblokje.)
remblok
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Gast 
#12 | Geplaatst: 22 feb. 2011 13:14 
Heb er nu een eind mee gereden zonder gebruik van de voorrem, de rechter remschijf is na afloop licht (maar toch duidelijk voelbaar) warm terwijl de linker remschijf koud aanvoelt, toch een teken dat de remblokjes rechts tegen de remschijf blijven slepen?! zal de rechterremklauw nog eens demonteren en alles nog eens nakijken.

Bart

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 zingende remmen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven