Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

cx 500 start niet

Schrijver vinnie165
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 feb. 2011 19:51 
Ik heb dit weekend een cx 500 project gekocht van 1979 ;

maar hij wil niet starten.

De carburators heb ik ultrasoon gereinigd.

Het is een V twin blok waarvan de 1 bougie heel goed vonkt en de andere heel zwakjes.

Draai ik de aansluitingen om aan de cdi verschuift het probleem naar de andere kant.

Dus de bobines en bougiekoppen zijn goed. Andere bougies heb ik ook al geprobeerd maar geen resultaat.

De bougies worden wel nat dus benzine toevoer lijkt me ook in orde.
Splinternieuwe bougie in ,

ik veronderstel dat ik moet gaan zoeken in de cdi of pulsgever..

Iemand van jullie een idee ?

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#2 | Geplaatst: 20 feb. 2011 22:02 
Ten eerste welkom.

Ten tweede gebruik eens de zoekfunctie van dit forum.

Paul

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 feb. 2011 22:38 
Welkom Vinnie,

Het is meer en meer gebruikelijk dat we anoniem willen zijn, en dat mag je best willen. Maar als we eens naar je CX gaan kijken, dan is een beetje minder anonimiteit toch wel handig.

Kortweg, waar zit je?

Tweedens, waar heb je die CX vandaan? en weet je iets over de geschiedenis? Het kan natuurlijk de CDI zijn, maar dat is uit te sluiten met een ruil-exemplaar.......

Harmony,
Hans.
( in Ede )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Peter1
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 feb. 2011 07:00 
Vinnie, ik zie dat je op M-F goede hulp op weg hebt.
Ik blijf het flauw vinden die opmerkingen over de zoekfunctie, maar goed...

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 feb. 2011 09:27 
Veni vidi vitsie deze motor fiets kom weer aan de loop door onze beroemde uitspraken van onze leden
Dus Vinnie houd moet en Hansv heeft het heel goed met je voor
Maar waar je woont is wel een pre want je weet maar nooit of die dokter in de buurt woond die jou Honda cx500 weer beter kan maken of er mee te helpen
groeten uit Wieringerwerf
Ouwe_Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#6 | Geplaatst: 21 feb. 2011 09:32 
hoi vinnie,

welkom bij de club, technisch ben ik niet daar heb ik een handige vriendin voor... maar er zitten hier genoeg techneuten die jou verder kunnen helpen.

peter; flauw? beetje peper en zout erbij maar als ze hem bij die motorzaak m-f goed opweg helpen zou hij het hier niet komen vragen?

groetjes werner (ook last van cdi-kastjes gehad)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 21 feb. 2011 11:46 
Ik ben het met Hans eens. Meest simpele is even een andere CDI uitproberen. We hebben hier leden uit het hele land, dus moet mogelijk zijn om even een CDI te lenen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver jos blezer
Gast 
#8 | Geplaatst: 21 feb. 2011 14:42 
Wel Vinnie 165.

Zelfs als je uit Belgie komt, is er hulp in de buurt.

Maar even terug naar jouw vraag. Je gedachte is wellicht goed, en om dit uit te proberen is het makelijks om een andere cdi te proberen.
Is het probleem over dan lag het aan de cdi.
is probleem niet over, dan kan je het proberen met een leen Ignitech cdi, als het probleem dan over is lag het aan de stator.

groeten uit Belgie.

Jos.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 22 feb. 2011 16:19 
Mocht je geen goede vonk hebben, dan kan dat aan de CDI unit liggen, echter is gebleken dat een foutieve CDI in de regel wel vonken geeft. Voorkeur is wel om een CDI wissel toe te passen. Maar ik las dat er aan één zijde geen vonk was, en aan de andere kant een zwakke vonk. Ja, dan ben ik geneigd te zeggen dat de dynamo kapot is.
Dus, probeer het een en ander maar uit.

Kleine kant tekening, ouwe Jan zou zeggen, loop de bougie doppen na, haal de oude weerstanden er uit, en plaats glaszekering van 10amper klein voormaat er in terug. Ook dit is een onderdeel dat bij het storingszoeken hoort.

Heb je vragen over de CX, mailen mag altjd. Mail naar: Marcobecker@zonnet.nl
En lees delinken die hieronder staan vermeld. Tevens altijd veel nieuwe en 2e hands spullen op voorraad.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 22 feb. 2011 16:40 
Marco,

Ik wil toch even wat opmerken, met alle respect voor je grote kennis van CX "et al" , maar ik ben het eigenlijk niet met je eens. Mag wel, hoop ik?
Zowel de 'hoog'als de 'laag' spoel (wit en blauw) komen vanaf de dynamo (stator) ieder met één draadje naar de CDI
Pas daar wordt, met hulp van de timing spoeltjes achterop het blok, onder het achterste achterdekseltje, die spanningen verdeeld in links en rechts. Dus het zou eerder de CDI dan de dynamo zijn, dacht ik zo.
Ik kan het fout hebben hoor, en dan hoor ik dat graag.

Harmony,
Hans.
( 't was zomaar een gedachte ...... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 22 feb. 2011 17:43 
Opmerkingen zijn altijd welkom. En als het netjes wordt aangegeven is dat prima. Je hebt wel gelijk, en je bent ook zeer goed in het storingzoeken zoals je het aan geeft. Ook ik behoor zo te denken. Echter heb ik nu een stuk of 80 CXén de afgelopen jaren gezien met deze problemen, en in het begin vroeg ik me ook af waarom er op 1 kant meer vonk was te vinden dan op de andere kant. Wel, de condensatoren in de CDI wordens waarschijnlijk aan 1 kant sneller opgeladen, en de anderkant krijgt dan niet voldoende. En dat komt weer omdat het vermogen van de Dynamo te laag is. Dus slecht tot niet starten. Tewijl je doet vermoeden dat er iets anders aan de hand is. Dus, ik praat uit ervaring, en neit van uit het diepe storing zoeken. Maar ikmoet toegeven dat ik in het begin ook zo bezig was.

Trouwens, ik heb nog nooit een kapote puls geven gezien. Wel CDI en Dýnamo's
Dus daar zoek ik ook in.

Ik hoop dat je er wat mee kunt. Ook het gesprek dat we in het verleden hebben gehad, waren zeer leerzaam en hulp vol. Ik hoop dat jij hetzelfde kunt zeggen. Je weet, je bent altijd wel kom. Mocht er binnen de klub een avond over dit onderwerp komen, dan zal ik ook zeer zeker het een en ander willen vertellen. Maar ook jouw verhaal is dan heeel belangrijk.

Groetjes Marco Becker.
Wie weet is dit een opsetje voor een klub avond.

Groetjes,
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cx 500 start niet

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven