Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Vertanding achterwiel-cardanklok smeren.

 
Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 feb. 2011 19:13 
Ik heb met de zoekfunctie geprobeerd iets te vinden, bij techniek gezocht en ik kijk er misschien overheen oid maar ik heb de volgende vraag:

Met welk soort vet kun je het beste de vertanding van het achterwiel op de cardanklok smeren?

Waar ik zelf op uit kom is dik vet wat niet makkelijk weggeslingerd wordt maar ook molybedeenvet of eventueel teflonvet. Aangezien ik een bijna nieuwe vertanding heb wil ik deze ook heel netjes houden en dus zoeken naar het juiste vet

Schrijver Teto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 feb. 2011 19:57 | Aangepast door: Teto 
Ik smeer er altijd MoS2 Grease op van Kroon Oil

M'n ST1100 heeft nog geen gebruikssporen op de vertandanding na 100.000km.

Omschrijving
MoS2 Grease 2 is een multipurpose vet gebaseerd op goed geraffineerde basisoliën met een lithiumzeep als verdikkingsmiddel, waaraan Molybdeendisulfide (3%) en andere additives zijn toegevoegd om de volgende eigenschappen te verkrijgen:

* Een sterke hechting aan metaal
* Een zeer goede grenssmering
* Een uitstekende waterverdringing
* Een zeer goede stabiliteit
* Een goede anti-corrosie en anti-slijtage werking
* Een lage wrijvingscoëfficiënt
* Bestand tegen hoge drukken

Toepassing
MoS2 Grease 2 kan worden gebruikt voor de smering van zwaar belaste draaipunten en schotels van opleggers, die onder schokkende en plotselinge overbelastingen dienst doen. Dit vet is tevens geschikt voor die smeerpunten, die moeilijk bereikbaar zijn.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 feb. 2011 22:46 
Klinkt goed en staat genoteerd

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 feb. 2011 16:12 
beter vet, dan geen vet.
Dar zit het grote verschil.
Al met goedkope kogelagervet houd je de zaken al heel goed op orde.

Dus,
Goed vet is een must, goedkope vet is al een hele verbetering.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#5 | Geplaatst: 22 feb. 2011 18:21 
Dat is een feit Marco maar hier gaat zoiezo alles waar vet op moet goed in het vet en dan liefst ook het juiste vet, MoS2 Grease 2 is ondertussen aangeschaft

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 feb. 2011 19:06 
Let wel op dat in het gedeelte van de cardanklok voorbij de spleens daar genoeg vet in wordt gedaan dus ook voorbij de afstand bus
En dat de O-ring nog heel is
de meenemer op het achterwiel enkelt de splains daarop licht in veten
veel sucses er mee
doe het voor al in het voorjaar en dan kun je ook meteen de splains controleren of deze niet ingeslagen zijn
o.j.
p/s verders gebruik ik Molykote BR2 plus, dit is een tube van100 gram en het vet is zwart
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#7 | Geplaatst: 22 feb. 2011 22:25 
Molykote had ik vroeger ook staan maar de nieuwe koker is zo goed als het zelfde en ook zwart door de aanwezigheid van grafiet

Ik heb er inderdaad genoeg vet in gedaan ook in de ruimte voorbij de afstandbus en o-ring is nieuw voor de zekerheid, ook belangrijk om via de nippel niet te vaak te smeren want dan duw je het gewoon verrot, ik dacht 2 keer pompen per beurt dat Honda voorschreef vroeger.

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 maart 2011 22:36 | Aangepast door: ejfrolich 
Die O-ring... Ik begreep via een vriend die net bij Marco een andere cardan klok heeft gekocht dat de O-Ring eigenlijk niet nodig is en Marco die ook nooit monteerd.
Kan iemand eens uitleggen hoe dat zit en waar die O-Ring zit! In het Peters boek staat maar weinig over de cardan en dus al helemaal geen onderdelen...

Ik gebruik Castrol hogedruk vet... Anny Good?
CX500A 1979

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 6 maart 2011 08:55 
Die O-ring is er voor dat de vet die men er in doed ook daar blijft anders word het daar een vieze benden en dat willen wij als motorrijders niet
Dat het zwarte vet op je band en je mooije velgen komt
o.j.
o-ringen
een op of in de aandrijfflens van het achterwiel
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 6 maart 2011 22:53 
Dank ouwe_jan. Hieruit volgen dan voor mij wel nog 2 vragen. Maakt het uit of de O-ring op of in de aandrijfflens zit? En waar haal ik een passende?
CX500A 1979

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vertanding achterwiel-cardanklok smeren.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven