Bij pakkingen doe ik geen consessie aande kwaliteit (alles weer moeten loshalen is zeer frustrerend); dus gebruik ik officiele Honda pakkingen (ja ik weet die zijn duur en voor mijn 'echte' oldtimers maak ik alle pakkingen zelf). Die pakkingen worden gemonteerd zonder vloeibare pakkingen of welke siliconenpasta ook. Als dat nl. nodig is dan heeft meneer Honda de betreffende pakking reeds van een kleeflaag voorzien.
Ik heb geen ervaring met pakkingen van andere leveranciers (en eigenlijk wil ik die ook niet).
Simmeringen zijn inderdaad oliekeerringen. Die heten zo omdat de 'ontdekker' de duitse heer Simmer was. Voor die tijd (zo eind jaren '20 van de vorige eeuw) gebruikten motorfiets- en autofabrikanten viltringen of zgn labyrint keerringen en die lekten al vanaf het begin maar zeker na enige honderden kilometers. Dat kwam omdat enige overdruk bijv. in het carter niet kon worden vastgehouden in het blok en naar buiten 'ontsnapte' samen met de motorolie. Dus zijn uitvinding was een hele verbetering.
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.