Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Koplamp iets naar rechts gericht

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 maart 2011 08:27 | Aangepast door: JiMi 
De koplamp van mijn CX500Z uit 1978 staat zichtbaar naar rechts gericht. Hoort dat zo of moet ik 'm precies recht vooruit instellen?
Probleem is namelijk dat als ik 'm recht vooruit probeer in te stellen, de stekker v/d gloeilamp tegen de bruine [/edit: ik bedoel de rode] stekker v/d kabelboom botst (voor zover ik het kan zien). Ofwel recht vooruit lukt niet.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 maart 2011 18:36 | Aangepast door: Hansv 
JiMi,

Lang lang geleden, toen de "Rode Rakker" nog kuiploos was ben ik ook wel eens aan het rommelen geweest met die stekkers.
De bruine stekker hoort bovenin vast te zetten, geklemd in een daarvoor bestemde houder.
Achter de koplampstekker zit zo min mogelijk, je hebt toch al niet te veel ruimte. Alle draden naar de zijkant/bovenkant wegwerken

Zie foto van de koplamp, dat geeft een redelijke indruk, denk ik.
koplamp

Harmony,
Hans.
( heeft ook moeilijk lopen doen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 maart 2011 19:07 
De koplamp hoort iets naar rechts te schijnen want zo verblind je tegengangers niet.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 maart 2011 19:52 
Bedankt voor de duidelijke foto Hans. Maar ooops... ik bedoelde de rode stekker, excusez-moi En hij zit op dezelfde plek als bij jou.

Zoals Wouter zegt, moet de lamp dus iets naar rechts schijnen. Dat lost mijn probleem gelijk op

Allebei bedankt.
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#5 | Geplaatst: 12 maart 2011 20:35 
ach jimi,

ik heb vroeger eens met de mijne een schuivertje gemaakt, nee dat is niet meer te zien en nu schijnt mijn koplamp ook schuin naar rechts iets omhoog, er zitten als het goed is ook stelschroefjes zodat je je koplamp kan afstellen!

groetjes werner (mist ook een schroefje, maar heb het wel opgelost)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 maart 2011 00:56 
Hoi Jimi,

iedereen hier met zo'n plastic kuipje kent het probleem denk ik, je maakt die koplamp liever niet los...

Die van mij moest er op een gegeven moment ook zo ongeveer ingehamerd worden. De oplossing heb ik ook gevonden en je raadt nooit waar. In het Honda boek! Maar je kan niet van me verwachten dat ik daarmee begin hè, niet als je een simpel koplampje met twee boutjes wil vast zetten.

Hoe dan ook, in het honda handboek staat een plaatje van hoe de bekabeling er in hoort te zitten. Ik heb dus eerst alle bekabeling losgemaakt, terug er uit getrokken en weer ingevoerd volgens het plaatje, daarna net zolang de stekkertjes los en vast gemaakt totdat het hele binnenwerk er net zo uitzag als dat plaatje.

Heeft me minstens een middag gekost, maar tot m'n aangename verrassing past de koplamp er dan zonder veel moeite op en is in te stellen.

Echt waar !

Bijkomend voordeel is dat de kabelboom dan ook netjes langs het balhoofd loopt en zo min mogelijk schuurt, scheelt weer kortsluitinkjes later (en hoe weet ik dat nou?)

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 maart 2011 16:26 
Jah, inhameren zou ik nog kunnen proberen. Goeie tip
Maar ik zal er eens wat beleid aan toevoegen, misschien dat het dan beter gaat. Inderdaad de kabels wat mooier geleiden.

Thankx

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 maart 2011 18:08 | Aangepast door: JiMi 
Gelukt!
De kabels en stekkers zaten reeds behoorlijk netjes in het kuipje. Echter de laatste 5cm van de kabel bij de groene stekker liep vóórlangs de kabel van de rode stekker. Deze heb ik nu áchterlangs laten lopen. Nu past het precies.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koplamp iets naar rechts gericht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ erikcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven