Hoi Jimi,
iedereen hier met zo'n plastic kuipje kent het probleem denk ik, je maakt die koplamp liever niet los...
Die van mij moest er op een gegeven moment ook zo ongeveer ingehamerd worden. De oplossing heb ik ook gevonden en je raadt nooit waar. In het Honda boek! Maar je kan niet van me verwachten dat ik daarmee begin hè, niet als je een simpel koplampje met twee boutjes wil vast zetten.
Hoe dan ook, in het honda handboek staat een plaatje van hoe de bekabeling er in hoort te zitten. Ik heb dus eerst alle bekabeling losgemaakt, terug er uit getrokken en weer ingevoerd volgens het plaatje, daarna net zolang de stekkertjes los en vast gemaakt totdat het hele binnenwerk er net zo uitzag als dat plaatje.
Heeft me minstens een middag gekost, maar tot m'n aangename verrassing past de koplamp er dan zonder veel moeite op en is in te stellen.
Echt waar !
Bijkomend voordeel is dat de kabelboom dan ook netjes langs het balhoofd loopt en zo min mogelijk schuurt, scheelt weer kortsluitinkjes later (en hoe weet ik dat nou?)
gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰