Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

remklauw probleempje

Schrijver leuvie
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 maart 2011 20:19 
Met mijn tweede CX het volgende probleem: linker rem blijft hangen. Bij demonteren en proberen komt de zuiger gewoon en makkelijk naar buiten en bij loslaten ook een stukje terug. Als ik m weer monteer blijft hij toch hangen (remblokken zijn zitten overigensvrij los in de klauw) bovendien zit er dan veel spanning op de remhendel. Iemand een idee hoe dat kan? zitten er terugstroom kanaaltjes in de klauw die verstopt kunnen zitten? Zou hoofdremcylinder niet meer fris zijn? (maar dan zou de rechter toch ook moeten blijven hangen?)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 maart 2011 21:13 
Hallo Leuvie,

niet in de remklauw, maar in de remcylinder op het stuur zit wèl een terugstroom kanaaltje dat verstopt kan zitten.

Om daarbij te komen moet het potje eraf en dat kan lastig zijn. Als het er af is zie je twee gaatjes, een grotere (in) en een heel kleintje waardoor de remvloeistof terug kan lopen (uit) wanneer je het hendel los laat. Liefst de hele zaak uit elkaar halen en reviseren natuurlijk, maar je kan het ook doorprikken met een draadje van een staalborstel of zo.

Als het open is zie je ook bij ontluchten belletjes er uit komen, en daarna kan je ook wel zien dat de vloeistof met kracht terug stroomt. Wel beetje uitkijken voor ogen, huid en verf met de remvloeistof.

En dan heb je natuurlijk minstens ook een o-ring voor onder het potje nodig, en als je pech hebt een nieuw/vers potje.

Je kan eenvoudig controleren of dat je probleem is door een koppeling van de slangen los te draaien zodat nog aanwezige druk weg kan, komt de rem dan vrij is de remcylinder het probleem.

Dat de rechter niet klemt is inderdaad wat raar, kan die gewoon vast zitten of de (zeer oude) slang dicht?

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 maart 2011 21:48 
Had het ook met mijn Silverwing, heb zelfs toen het terugloopgaatje iets groter geboord.

Testen kan je ook doen, door de ontluchtingsnippel v/d desbetreffende klauw even te lossen.

Tis bij mij al 2 jaar terug, maar rij nog steeds met het bacohtje in mijn zak, waarmee ik de nippel kon lossen.

Paul

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 maart 2011 23:21 
wat ook nog kan is dat de 'glijpen' van je remklauw vastzit, dus dan ff de remklauw van de bracket afhalen en gangbaar maken
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 maart 2011 15:08 
Ik heb ooit eens mee gemaakt dat er en prop in de leiding zat.
Deze kregen we er niet uit, en remmen ging dus wel, maar het terug stromen van de olie, en het vrijgeven van de klauw ging dus niet. Reden prop belemmerde de doorgang.

Dus blijf zoeken, en kijken, het moet weer goed komen.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver leuvie
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 maart 2011 21:45 
Ik denk dat de hoofdremcylinder t probleem was. Ff goed schoongemaakt. morgen even uitgebreid proberen!
bedankt!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 remklauw probleempje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven