Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Carterplug vraag.

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 maart 2011 17:49 
Ik heb bij mijn caferacer CX500 een plug zitten aan de rechterzijde van het blok, mijn andere CX500 heeft daar alleen de afdekdop zitten maar wat is nu de eventuele meerwaarde van deze plug? Ik kan er nog 1tje scoren van een sloopblok en twijfel om deze dus op mijn blauwe project te zetten maar twijfel met welke reden deze er eigenlijk zit aangezien er toch al carterontluchting aanwezig is.

Ik bedoel dus de plug op onderstaande foto.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 maart 2011 18:19 
Hallo Motorfreak,

Dit is een aangepaste carterontluchting
er zijn 2 type carter ontluchting de eerste zit boven op het blok en loopt met een slang naar het lucht filter
bij de tweede dat is die waar je nu naar wijst loopt ook de slang naar het luchtfilter maar dan vanaf deze plug en niet van af de kop van het blok
echter als je deze plug aan de binnenzijde bekijk hebben ze er een kamer in gedraaid waardoor er een circulatie in die kamer onstaat en minder olie houdende damp in het luchtfilter komt dus minder vervuiling van het luchtfilter
pas op met het vastdraaien want bij mij hadden ze hem te vast gedraaid om lekkage tegen te gaan waar door hij af was gescheurd en ik zelf een nieuwe heb gedraaid liever een nieuwe pakking(o-ring) er onder waardoor hij weer goed afsluit

gr Arnold

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#3 | Geplaatst: 19 maart 2011 18:40 
Aha, oke bedankt voor je uitleg Arnold, evengoed komt deze slang uit achter het blok boven de grond want een luchtfilterbox is niet meer aanwezig..........om deze dan extra te plaatsen is overbodig op mijn andere CX.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 maart 2011 19:26 
Motorfreak,
Pas op dat het blok wel een ontluchting heeft .want anders blaasr hij door de overdruk die in het blok ontstaat de keer-ringen er uit
want de overdruk in het blok moet makelijk naar buiten kunnen
de reden dat de slangen terug lopen in het luchtfilter is dat de lucht nog een aantal procenten benzine en olie bevaten en door deze weer in het luchtfilter te lijden komen die weer in de cilinders waar zij verbrand worden
hierdoor word de moter zuiniger en minder milieu belastend

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#5 | Geplaatst: 22 maart 2011 18:29 
Ik heb een ontluchting op het book zitten maar ik vroeg me af of een extra ontluchting niet verkeerd was maar misschien is het gewoon zwaar overbodig.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carterplug vraag.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven