Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Nieuwe stator dunner dan de oude?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 maart 2011 17:23 
Ik ben bezig de stator in mijn '78 CX500 te vervangen. De oude is ongeveer 28mm dik. De nieuwe (een G47 van Electrex World) is slechts 20mm dik. Heb ik wel de goede stator gekocht? Zo ja, dan dus gewoon de drie boutjes 8mm inkorten...
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 maart 2011 18:27 
Ja,tis toch de goeie.
denk eraan dat de windingen aan de achterkant geen sluiting maken bij de montage.
succes ermee Marko.
Theoj

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 maart 2011 22:18 
Thanx!
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 maart 2011 11:33 
Nog een vraag. Het stukje isolatie om de snoeren v/d nieuwe stator is 5cm te kort. Na montage van de stator in het achterdeksel liggen de snoeren (3x geel, blauw, wit, groen) ongeveer 5cm bloot. Kan ik die gewoon met Pattex powertape intapen, of moet ik speciale hittebestendige tape gaan kopen? De Pattex powertape is bestending van -5 tot +70 graden.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 maart 2011 13:01 
NIets aan doen, zit goed zo.
Wel is het van belang dat je kijkt welke manier het beste is om de dynamo te monteren. Je kunt immers 120 graden verdraaien.

Wat over blijft is wat bedrading. Deze zo mooi mogelijk weg drukken, en in het rubber monteren.
Eventueel, een trekbantje gebuiken.
Beslist geen tape, want daarvan lost het plaksel op door de warme olie.

Ik heb vele gemonteerd, nooit problemen onder vonden. Dus even aandacht besteden bij het monteren, en kijken welek hoek het mooiste uitkomt. Dat is alles. Klopt dat de boutjes wat lang zijn. Daarom geef ik altijd de juiste maat boutjes er bij.

Groetjes marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 maart 2011 13:10 | Aangepast door: JiMi 
Bedankt Marco voor het verlossende antwoord. Ik zal er een trekbandje omheen doen. Geen tape

Naar mijn idee is er maar één manier om de dynamo lekker te monteren. Jah, ik zou hem wel 120 graden kunnen draaien, maar dan zou ik eerst het standaard ingeharste trekbandje moeten loshalen om hem te kunnen monteren. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Ik controleer wel met een spiegeltje of de spoelen en/of snoeren niet de deksel raken tijdens montage (tip van theojansen).

Nog bedankt voor de levering trouwens. Het spul was mooi op tijd binnen.

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#7 | Geplaatst: 3 april 2011 21:51 
Ik ga komende week de dynamo inbouwen maar heb geen kortere boutjes erbij gekregen

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Nieuwe stator dunner dan de oude?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven