Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Verslag stator wissel

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 maart 2011 19:58 
Vandaag de stator verwisseld. Foto's + verslag staan HIER.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Peter1
Gast 
#2 | Geplaatst: 23 maart 2011 20:24 

Schrijver Teto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 maart 2011 20:27 
Ziet er goed uit zo'n mooie nieuwe stator d'r in.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 maart 2011 21:44 
Dat is een heel net en keurig foto-verslagje. En als straks het blok er weer onder hangt komt natuurlijk het Grote moment...

Doet 'ie het, of doet 'ie het niet...

Harmony,
Hans.
( die denkt dat 'ie het wel zal doen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 maart 2011 22:27 
Heel netjes gedaan en een overzichtelijk verslag waarvoor hulde

Ik heb vanavond ook alles gemten op weerstand en kom tot de conclusie dat vervangen niet eens heel gek zou zijn, beetje twijfel geval, ik moet eens kijken wat en nieuwe kost.

Schrijver lswarte
Gast 
#6 | Geplaatst: 24 maart 2011 10:13 
Geweldig gedaan, mijn complimenten. Ook heel bruikbaar voor degenen die ook hun stator willen/moeten vervangen. Je bent een grote hulp voor de CX liefhebber.

Laurens
(Die ook heeft genoten van het verslag over het ontroesten en galvaniseren van de bouten en moeren)

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 maart 2011 15:00 
...het ontroesten en galvaniseren van de bouten en moeren

Als ik daar aan terugdenk word ik spontaan moe. Wat een werk was dat.
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#8 | Geplaatst: 28 maart 2011 22:15 
Ik heb je foto's nog eens goed nagezien en wat me opvalt is een slangenklem boven de doorvoer om vermoedelijk je kabelkous af te dichten...geen kritiek maar ben je niet bang dat er dan via boven water in je kabelkous kan komen welke er vanonder niet meer uit kan?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 maart 2011 23:07 
Dat is een goede vraag. Die slangenklem zat er al toen ik de motor kocht en heb me geen moment afgevraagd waarom die er zit. Op zich ben ik er niet bang om dat er water in komt, maar aan de andere kant zie ik ook niet gelijk het nut van dat ding. Dus weghalen dan maar

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#10 | Geplaatst: 29 maart 2011 18:12 
Ja lijkt me beter voor 2 dingen, een slangeklem heeft een scherpe rand en die kan eventueel de binnenkernen doen ,,knikken'' en beter is dat eventueel regen/was water wat er via boven in loopt er dus onder weer uit kam en de kabelboom kan ,,ademen'', als het goed is dan dicht je doorvoer voldoende af

Ik had een maand terug een motor waarvan de kabelboom vol vocht zat wat in de winter bevroren was en dat heeft echt schade aangericht, veel mensen tapen ook uiteinden af maar een kabelboom moet echt kunnen ,,ademen''

Schrijver Peter1
Gast 
#11 | Geplaatst: 16 april 2011 07:45 | Aangepast door: Peter1 
Ik denk dat ik de stator op voorhand ook maar ga vervangen

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Verslag stator wissel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven