Vorig jaar, tijdens de rit naar SJK stopte de trouwe "Rode Rakker" er ineens mee.
Na heel veel hulp, en heel veel proberen bleek dat het het luchtfilter was. Ik was veel te laat geweest met vervangen, waardoor er een luchttekort bij carburateurs optrad, met als gevolg PLOFF, SPUTTER en dergelijke geluiden.
Vandaag, stukje over de A12, richting huis. Invoegstrook, 80, 90, invoegen, volgende rijbaan en 120..... maar dat voelde ENG aan, dat wil je niet weten.
Terug gezakt tot 90, dat was beheersbaar.
Wat zou dat kunnen zijn?
Het antwoord: Bandenspanning. Thuis eerst eens gemeten naar het hoe en wat. Spanning van 1.4 bij de voorband en 1,6 bij de achterband.
Tankstation opgezocht, betrouwbaar adresje "De Haan", en wat lucht getankt in de banden. De motor kwam gewoon een centimeter omhoog.....
Daarna wat benzine in de tank, en nu staat 'ie weer klaar.
Maar da's nou de tweede keer binnen een jaar dat m'n CX een tekort aan lucht heeft.
Harmony,
Hans.
( een opluchting dat er weer lucht in zit )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken