Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Simpel luchtschroefje afstel tipje

 
Schrijver Peter1
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 maart 2011 06:41 
Overbodige tip of niet, deze werkt in vele gevallen altijd :


Zet je motor met gas vast op 2000 omw/min...draai luchtscchroef in tot toerental verandert....draai schroef uit tot toeren verandert en dan terug naar stand midden tussen die 2 "verander" punten. Dat is juiste stand luchtmeng zonder meting.
Komt neer op ergens tussen 1 en 1,5 slag terug.


Deze tip kwam ik nog tegen ergens in een stoffige hoek in mijn hersenen :P

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 maart 2011 09:01 | Aangepast door: sieds 
Ongevraagd een hele goede tip Peter
of toch niet?
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 maart 2011 09:23 
Dit kan enkelt goed afgesteld worden na Sijnchronisatie van de twee carburareurs
Dan kan pas de luchtschroef afgesteld worden en dan nog wel met de Vacummeters aangeloten

Gebruik zelf een speciale tetst junit hier voor en dan nog is de co uitstoot variabel
en dat komt door de verbindings pot tussen de twee uitlaat pijpen want deze is open
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 maart 2011 09:39 
In de boeken staan toch hele andere waarden, dus ik snap dat niet helemaal.

Trouwens, ik moet er bij vertellen dat ik ze altijd ruimer zet, gewoon altijd 2 slagen.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Peter1
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 maart 2011 11:32 | Aangepast door: Peter1 
Zoals altijd heb je voor en tegenstander en twijfelaars.
Wat iemand doet met deze tip, is het zijne.
Bij mij staan ze prima afgesteld.
Ook de synchronisatie ging goed op gehoor(oplettend oor voor de 'plofjes'; les gekregen van een oude rot in 'het vak' )

Schrijver leuvie
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 maart 2011 23:38 
Dit zijn wel grappige tips.
OJ: zou het niet zo kunnen zijn dat je niet toevallig ongeveer rondom dat punt wat peter omschijft uitkomt??

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 april 2011 22:59 
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de "plofjes" methode voor synchroniseren. Mijn BMW doe ik op gehoor en dat blijkt na meten dan helemaal goed. Dan zou ik denken dat het met een CX ook moet lukken toch?
CX500A 1979

Schrijver Peter1
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 april 2011 22:32 
plofjesmethode werkt met een goed oor.
Ik kan dat iig niet.Een kennis van mij doet dit ook op gehoor.

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 mei 2011 16:57 
Ik heb de 2-slagen methode van Marco toegepast. Die lijkt prima te voldoen in de praktijk. En synchroniseren lukte me bij de BMW prima, bij mijn oude Amazon met dubbele Weber ook maar bij de Honda bleef het niet goed. Met een CarbTune gaat het prima!
CX500A 1979

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Simpel luchtschroefje afstel tipje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven