Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

hoe werkt startmotor cx 650. bj 83

Schrijver mario
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 maart 2011 20:25 
hallo hoe werkt een startmotor van cx 650 E als ik de startmotor uit het blok haal en op de start knop druk draait alleen het tandwieltje ik dacht dat het tandwieltje naar voren kwam ,hoordt dit zo ,ik vraag dit omdat ik start problemen heb met de motor net of de startmotor te weinig stroom krijgt terwijl er een nieuwe accu in zit

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 maart 2011 20:45 | Aangepast door: Hansv 
...als ik de startmotor uit het blok haal en op de start knop druk draait alleen het tandwieltje ....

Dit klopt. Binnen in het blok zit een start-koppeling, bestaande uit drie veertjes en rollen en nog wat gedoe (anderen weten dit beter als ik).

Het idee van te weinig stroom zou zo maar kunnen kloppen Er bestaat een start-motor modificatie die de massa van de startmotor erg verbeterd, waardoor meer start-energie overblijft.

Harmony,
Hans.
( die weet dat anderen dit veel beter kunnen vertellen maar toch alvast een antwoord geeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 maart 2011 21:22 
En -hier- een (engelstalig) stukje over de startmotor zelf, en het maken van een extra massa verbinding. Mogelijk kom je met gewoon eens goed schoonmaken ook al een heel eind, maar vooral voor een 650 schijnt dit een goed idee te zijn.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver mario
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 maart 2011 00:22 
als ik de startmotor in de hand neem en op de startknop druk moet ik dan kunnen zien dat het tandwieltje naar voren gaat of gebeut dit alleen in het blok., en is een nieuwe startmotor ook een optie of zijn die niet maar te krijgen( ,zijn deze universeel )??
want mijn engels is niet zo goed dat ik het hele verhaal begrijp en straks iets sloop en helemaal niets meer doet

gr mario

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 maart 2011 10:33 | Aangepast door: Hansv 
Mario,

Het tandwieltje gaat NIET naar voren.
Niet in de hand, niet in het blok, gewoon NIET. Als het wel naar voren gaat is er iets helemaal vreselijk mis.

Losse motoren , in goede staat zijn her en der te krijgen. Vraag en aanbod hier, of marktplaats.

Gewoon schoonmaken zal ook al wat helpen. Lees eventueel ook DIT verhaal

Harmony,
Hans.
( die ook eens is begonnen aan de startmotor, en het heeft afgemaakt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 26 maart 2011 12:17 | Aangepast door: MAST 
Hallo Mario, in het verhaal dat Frans Brinkman aanhaalt, wordt verteld hoe je de startmotor kan aanpassen, zodat de aarding (het min contact) beter wordt.
Zoals HansV ook al schrijft, het tandwiel van de startmotor beweegt niet naar voren.
Het drijft in het motorblok een ander tandwiel aan, dat middels een startkoppeling de krukas aandrijft.
zie het plaatje:bij CMSnl. Tandwiel nr 2 wordt door het kleine tandwiel van de startmotor aangedreven, de rolletjes en veertjes van 6,7 en 16 vormen de startkoppeling. (die zitten weer in de rotor.)
Zie ook de foto van de rotor met de (kapotte) startkoppeling van mijn 650.
startkoppeling
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 hoe werkt startmotor cx 650. bj 83

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven