Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

gevraagd hulp bij sleutelen

Schrijver Hans Kingma
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 maart 2011 17:35 
Al enige tijd ben ik in het bezit van een Honda GL500D. Het bevalt mij prima, ook mijn beide zonen pakken de motor graag even mee.

De motor ziet er goed uit en is voor zover ik dat kan beoordelen perfect onderhouden. Er is echter 1 probleem. De accu raakt steeds leeg. Deze laadt gedurende het rijden dus onvoldoende bij. Met de koplamp aan is het helemaal snel over met de accu. Enkele ritjes zijn wel te maken, maar daarna ontstaan er startproblemen, die na een rit ook niet beter worden.

Wie zou mij willen helpen, tegen een vergoeding om de dynamo ed weer op orde te krijgen.
Bij voorkeur in de buurt van Heerenveen.
Je kunt me ook bellen op 0650202888

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 maart 2011 19:16 
Dat heb ik eerder gehoord. Maar toen lag het helemaal niet aan de dynamo.
Probeer eens een andere gelijkrichter te pakken te krijgen, of meet de gelijkrichter (3 fase gelijkrichter) eens door.
Ik denk dat een andere gelijkrichter het probleem helemaal oplost.

En het kan zelfs zo simpel als een gebroken draadtje of een slecht contact zijn.

Harmony,
Hans.
( die weet dat ze zeggen dat een gelijkrichter NOOIT stuk gaat, maar ze zeggen wel meer.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 maart 2011 22:36 
Dat is mij ooit eens gebeurd met een GL500. Accu werd niet meer geladen. Bij nader onderzoek bleek dat een van de drie gele draden vanuit de stator gebroken was. Het kan dus simpel zijn dus volg eerst Hans zijn advies maar op en laat ons dan weten wat de bevinding is.

Heerenveen is voor mij te ver anders had ik graag een blik erop willen werpen voor je.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 maart 2011 13:14 
Hallo Hans,

Het klinkt voor mij als zijnde een defecte stator, heb hetzelfde met mijn (nu de motor van Jan Peijs) Zilveren SilverWing gehad. Ik denk dat voor jou de beste oplossing is om eens contact op te nemen met Marco Becker. Hij heeft de onderdelen zo liggen en kan het ook voor je inbouwen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Arcath
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 maart 2011 13:15 
simpel beginnen.. makkelijkst is ff andere gelijkrichter te proberen zoals hans zegt, en dan de draden en vooral ook stekkers langslopen.

en misschien stomme vraag maar heb je accu al getest?

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 maart 2011 18:55 
Ja juist als die de spanning niet vast kan houden of een kapotte cel heeft bijna je ook klaar.

Schrijver Hans Kingma
Gast 
#7 | Geplaatst: 28 maart 2011 18:54 
undefined:
simpel beginnen.. makkelijkst is ff andere gelijkrichter te proberen zoals hans zegt, en dan de draden en vooral ook stekkers langslopen.

bedankt voor je reactie, ik zal de komende week de verschillende tips nalopen, voordat ik begin aan het vervangen van de dynamo.

Schrijver Hans Kingma
Gast 
#8 | Geplaatst: 13 april 2011 17:22 
Dag Erik, je advies om Marco Becker in te schakelen heb ik opgevolgd. Voor mij is het vervangen van een dynamo een te ingewikkelde klus, daar moet ik gewoon niet aan beginnen. Volgende week is de motor weer top, klaar voor een mooie zomer!

groet
Hans

undefined:
Het klinkt voor mij als zijnde een defecte stator, heb hetzelfde met mijn (nu de motor van Jan Peijs) Zilveren SilverWing gehad. Ik denk dat voor jou de beste oplossing is om eens contact op te nemen met Marco Becker. Hij heeft de onderdelen zo liggen en kan het ook voor je inbouwen.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 gevraagd hulp bij sleutelen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven