Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Thermostaat CX650E Stuk??

Schrijver BlackBerry
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 maart 2011 18:13 
Goededag vrienden,

Mijn CX 650 E is als ik rij nogal koud.
De temp.meter werkt goed, maar als ik rij zeker op de snelweg dan komt de meter net uit het rode stukje.
Sta ik stil dan loopt de temp meter goed op en slaat de fan gewoon aan. De buitentemp tijdens het rijden is ongeveer 4 gr dus op zich koud en veel rij windt kan dit ook verklaren maar ik twijfel of de thermostaat niet stuk is. lees open blijf staan.
Om deze nu te testen moet het uit elkaar en dan kan er net zo goed een nieuwe in.

Heeft iemand hier ervaring mee met lage motortemp tijdens het rijden.
Het verwisselen is geen probleem.
Graag ervaringen van andere CX650 mensen.

Gr BlackBerry

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 maart 2011 20:58 
niets aan de hand net uit het rood is +- een graat of 80 a 90 dit is het punt dat de thermostaat open gaat.
voel maar aan de buis deze zal warm worden.
en een thermostaat die stuk is gaat niet open.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 maart 2011 09:41 | Aangepast door: ouwe_jan 
Ja en met Andre kan ik daar over mee praten
Maar B.B. leuke afkorting
Je kan altijd aan de verchroomde pijp van af de radiareur naar waterpomp voelen of de thermostaat open of dicht is koud is dicht en warm is open
Bij de cx650 moet je aan de themperatuur wel opleten wanneer deze heen en weer gaat dit kan je uitproberen als je een plaat voor de radiatoor plaatst en de motor ongeveer 1500 toeren laat draaijen dan kan je voelen wanneer de pijp van af de radiateur warm word dan gaat de thermostaat open en de ventielator gaat bij 95 graden draaien maar dan moet je wel de afdichting voor de radiateur weg halen
groeten uit Wieringerwerf

P/s zorg wel dat er genoeg koelvloeistof in de overloop tank zit want als de motor afkoeld dan haalt hij daar de vloeisof uit wat hij eerst er naar toe heeft gebracht door de warmte ,alles wat er teveel in de tankje zit gaat er uit door een niveu slangetje
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Thermostaat CX650E Stuk??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven