Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Uitlaat te lang?

 
Schrijver Bram De Bie
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 april 2011 11:29 
Beste CX'ers

Dankzij jullie forum heb ik al heel wat kunnen sleutelen aan mijn moto. Dit forum is een echte goudmijn aan nuttige informatie!

Nu kom ik echter een probleem tegen dat ik nog niet ergens anders op het forum gevonden heb.
Ik wil mijn uitlaten en balanspot vervangen (er zitten meer gaten in dan in een vergiet). Ik heb alle onderdelen besteld bij DSS en twee dagen later stond de doos al bij ons thuis! De balanspot vervangen was niet echt een probleem (behalve de vastgeroeste vijzen dan...) maar de uitlaat krijg ik niet gemonteerd! Ik heb het metalen stukje waar ook de voetsteun van de passagier op gemonteerd is al aan de uitlaat gevezen. Maar als ik nu de uitlaat in de balanspot steek, komt het gaatje niet overeen met dat van het frame! Ik heb al geprobeerd er veel kracht op te zetten... Geen resultaat.
Dan heb ik de nieuwe uitlaat met de oude vergeleken en blijkt dat het stuk dat in de balanspot moet bij de nieuwe uitlaat ongeveer 1cm langer is!
Nu is mijn vraag of ik een stuk van die nieuwe uitlaat moet zagen, of bestaat er een "truc" om de uitlaat toch in de balanspot te krijgen?

Vriendelijke groeten,
Bram

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 2 april 2011 11:43 
Ik weet niet wat voor uitlaat je nu hebt, maar soms kan je de bevestiging op de uitlaat zelf wat verschuiven..

mocht dat niet lukken kan je natuurlijk een stukje er af zagen

Schrijver Bram De Bie
Gast 
#3 | Geplaatst: 2 april 2011 12:18 
Bedankt voor de snelle reactie!

De uitlaat is:
URL

De balanspot:
URL

Ik kan helaas de bevestiging op de uitlaat niet verschuiven... dat zal zagen worden denk ik.

Gr
Bram

Schrijver Arcath
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 april 2011 13:04 
met zagen uitkijken dat je hem niet te kort maakt, dan heb je weer lekkage, zou zonde zijn,

als het voor de bevestiging echt maar een cm is, zou ik toch proberen om iets aan de ophanging te veranderen, metalen strip er tussen o.i.d.

zou zonde zijn als chroom verder gaat afbrokkelen namelijk.

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 april 2011 13:49 
Wat je nog kan doen zonder aan de uitlaat zelf te zagen is de gaten in de zwarte driehoekjes waarmee de uitlaten zijn opgehangen wat 'langwerpig' te vijlen, zodat je daar wat meer ruimte krijgt.
Verder moet je alle bevestigingen van de balanspot niet helemaal vast draaien voordat ook de demperophanging past. dat wil ook nog wel eens een paar milimeter schelen.
Trouwens mooi setje van DSS.
Groet, theoj
p.s. gebruik lekker wat siliconenkit bij de montage, dat dicht goed af en je kan ze ook weer makkelijk demonteren.

Schrijver Bram De Bie
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 april 2011 14:25 
Bedankt voor de tips!

Waar gebruik ik juist de siliconen? Spuit ik die op het stukje uitlaat dat in de balanspot steekt? Of spuit ik die achteraf over de overgang uitlaat-balanspot?

Gr
Bram

Schrijver Peter1
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 april 2011 16:34 
Je gebruikt siliconenkit op de plekken waar de uitlaat/demper/balanspot over elkaar gaan.
Normaal aanbrengen(niet te dik/dun).
Overtollige na montage gelijk verwijderen

Siliconenkit is 'beter' dan montagepasta die keihard word.

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 april 2011 23:03 
In plaats van gaten uit te vijlen of te zagen kan je ook de uitlaten met de drihoekjes slechts met 1 bout in plaats van 2 bouten vastzetten op de uitlaat.
Dit spaart wat vijl en/of zaagwerk en kan je snel terug rijden.
Succes.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 april 2011 01:00 
Het lijkt, dat het uitlaten voor een Custom zijn, zit daar misschien het verschil in?

Gr. Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver theojansen
Gast 
#10 | Geplaatst: 3 april 2011 12:35 | Aangepast door: theojansen 
@:Henk je hebt gelijk!
Kijk maar in de omschrijving op de site van DSS, daar staat duidelijk:
Cx500C.
@:Bram, Je Hebt jammer genoeg de verkeerde dempers. Ik ga er vanuit dat je tenminste met een Z,À,B type bezig bent.
Theoj.

Schrijver Bram De Bie
Gast 
#11 | Geplaatst: 3 april 2011 13:15 
@Henk, Theoj Ik ben waarschijnlijk wat te snel geweest met links knippen en plakken. Blijkt dat het "partno" voor zowel de C als B-type "PSIL 141L" is. De uitlaat die ik besteld heb is URL. En zou dus moeten passen op mijn cx500B. Bij de bestelling vragen ze ook altijd nog eens om je model van moto op te schrijven, zodat zij nog eens controleren of de onderdelen wel passen.

@jorgen: helaas zitten de twee bouten vastgelast op de uitlaat. Ik zou daar natuurlijk ook 1 kunnen afzagen.

Vandaag heb ik wat tijd om te passen en overwegen wat ik ga doen. Ik laat jullie iets weten van zodra ik terug de baan op kan! Alvast heel erg bedankt voor de ideeën en tips!

Gr
Bram

Schrijver theojansen
Gast 
#12 | Geplaatst: 3 april 2011 16:02 
O.K. Bram, dan heb je dus wel de goede.
Naar mijn mening moet je die 'boutjes' op de uitlaten gewoon laten zitten. Die kunnen later altijd van pas komen.
Veel succes, het moet goedkomen.
theoj

Schrijver Bram De Bie
Gast 
#13 | Geplaatst: 3 april 2011 23:51 
Beste CX'ers

Na lang passen en denken heb ik toch voorzichtig een stukje van de uitlaten gezaagd. Dan ging de verdere montage dankzij de goede tips zeer vlot.
Het verschil in geluid is echt enorm! Voordien kon ik bijna niet met iemand praten als de moto draaide... zoveel lawaai. Nu is het een angenaam gebrom Een hemelsbreed verschil!

Bedankt allemaal voor de tips! Het is weer een leerrijke ervaring geworden.

Gr
Een tevreden cx-eigenaar
Bram

Schrijver theojansen
Gast 
#14 | Geplaatst: 5 april 2011 20:01 
Super Bram, gefeliciteerd!
Soms moet je wat inventief te werk gaan.
mvg. theoj

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 7 april 2011 22:59 
Niet origineel levert nog wel eens passen, meten, buigen, vijlen, zagen ehhh oeps te veel, op aan uitdagingen! Mooi dat het nu tevreden bromt.
CX500A 1979

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Uitlaat te lang?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven