1 en 2 : Slechte of defecte pulser of pickup spoelen, dus voor resp. timing en vervroeging geven een slechte vonk en/of verkeerde timing, wat anders?
3 testen ) Als HansV er ook al naar gekeken heeft zal hij ongetwijfeld de weerstand hebben gemeten hebben. Verder kan je met een stroboscoop werken, spettert wel als je het inspectiegat open laat bij gebrek aan dop met een glaasje er in.
Je hebt al een nieuwe stator, maar heb je ook naar de rotor gekeken? Met een rotor van een transistor ontsteking werkt het niet, je moet er eentje hebben voor CDI met een koperen nokje er in. Kan je aan de buitenkant zien door het inspectie gat.
Bobines kun je ook eens vervangen natuurlijk, maar controleer eerst eens goed of die een goed massacontact hebben, dat geeft ook wel eens rare problemen na poedercoating en zo. CDI bobines kan je met de multimeter controleren, dat zegt niet helemaal alles, maar als de weerstand (primair en secondair) abnormaal is weet je genoeg. Alleen weet ik zo even niet uit t hoofd wat normaal is
Bougiekappen heb je ook al doorgemeten neem ik aan?
4) nee, lijkt me niet als compressie normaal is
En dat allemaal in de veronderstelling dat er geen mechanische dingen ernstig mis zijn, zoals rotor verdraaid op krukas, nokkenasketting tandje verkeerd gemonteerd (schijnt te kunnen?) of andere enge dingen..
succes, frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰