Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

geleidepennen voorrem

Schrijver zkhmcknol
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 april 2011 14:50 | Aangepast door: zkhmcknol 
Hallo,

Ik heb 2 setjes remklauwen (totaal dus 4 remklauwen) die ik uit elkaar heb gehaald om deze schoon te maken en te reviseren met behulp van Marco Becker's technische handleiding. 1 van deze setjes heb ik gebruikt, de ander heeft al die tijd in de kast gelegen of is afkomstig van m'n 'onderdelenmotor' die ik zelf nooit heb bereden. Overigens staan er op beide setjes andere codes: 1 set met op de ene 3h11 en 3f51 op de andere. Op de andere set staat op beide klauwen 5v41. Is het raar dat er op 1 set 2 verschillende nummers staan?

Anyway, ik had alles netjes uitgesorteerd en per set bij elkaar gehouden en kwam er achter dat de geleidepennen van 1 set verschillend in lengte zijn. Ze vallen wel beide diep genoeg in de desbetreffende 'kokers' en ik zie geen verschil als ze gemonteerd zijn. Op de foto zie je de pinnen van beide setjes en je ziet duidelijk dat de derde langer is dan de anderen. Mijn vraag is: zou dit een probleem kunnen opleveren?
(eerlijk zeggen denk ik dat de kortere geleidepen waarschijnlijk te kort is te opzichte van de langere en dat deze set wellicht van een ander type motor is)

Ik kan me helaas even niet zo goed herinneren welke set ik nu wel zelf heb gebruikt dus of deze set goed heeft gewerkt durf ik met 50% zekerheid te zeggen.

Bedankt Marco becker voor z'n prima detailleerde uitlet over het schoonmaken en reviseren van deze voorremmen.

gr,

Michel

Verwijder bestand #1

Verwijder bestand #2

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 april 2011 16:08 
Kijk eens bij Techniek en anders bij prikbord
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 april 2011 17:25 
er zit wel degelijk veschil in de pennen.
De ene pen heeft namelijk een rubberen zitting, en de ander niet.
Als je naar de pennen kijkt zie je dat de ene pen een baan heeft en de andere niet. Zo uit mijn hoofd dien je de pen met baan ( gladde vlakjes op de zij kant) in de rubber sitting te doen. Nu komt het, ik kan zo niet vertellen waar de rubber zitting in zit. Dat is wat moeilijk te zien. Je moet even voelen met de pennen.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

En nog bedankt voor je reactie over het verhaal.
Trouwens, ik heb setjes ( imitatie) nieuw leverbaar, en ook nog wel losse onderdelen.

Dus heb je vragen, mag je altijd mailen naar: Marcobecker@zonnet.nl

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 april 2011 19:17 | Aangepast door: ouwe_jan 
Je mag het ook aan de club leden vragen voor onderdelen en hulp bij reparatie of vernieuwingen aan je Honda CX met 1231 leden min 1
Veel sleutel plezier en kilometers met veel zon en weinig regen
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 april 2011 19:33 
hij heeft clubleden al gevraagd toch...
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 april 2011 19:56 
kijk op de fotobijlage.
de 'onderste' geleidepin heeft een rubber tule, de bovenste niet!
succes, theoj

Verwijder bestand #1

Schrijver zkhmcknol
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 april 2011 22:14 
Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie vlotte reacties.

Even iets rechtzetten en ik doe er ff een fotootje ter vergelijkling bij: ik weet dat er per klauw 2 verschillende pennen zijn: 1 met rubber en 1 zonder. Ik heb op de nieuwe foto alle pennen er even opgezet zodat jullie kunnen zien wat ik precies bedoel.

En ik heb inderdaad wat op de verschillende forums gekeken en gezocht maar niets hierover kunnen vinden

Verwijder bestand #1

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 april 2011 23:16 
Heey Theo,

Wie zit daar op dat rare scheve zijspan??

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver theojansen
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 april 2011 23:39 | Aangepast door: theojansen 
@Michel, je moet die pennen van gelijke lengte bebruiken.

@Erik, goed gezien hoor, dat ben jij op mijn zijspan.

groet, theoj

remklauw CX enkelzuiger
remklauw CX enkelzuiger
Verwijder bestand #1

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 geleidepennen voorrem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven