Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Paar filmpjes van mijn CX

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 april 2011 22:40 | Aangepast door: JiMi 
Hier een paar filmpjes van mijn CX met de nieuwe stator. Het mooie is dat de motor in elk geval weer start. Maar nog niet van harte, want hij start op één poot. Als hij warm is komt de rechterpoot er wel bij. Nu is het wachten op mijn rijbewijs zodat ik de motor goed kan inrijden.

Koude start:
http://www.youtube.com/watch?v=f3qz0UBEzDk

Warme start (+ een paar close-ups van de fiets):
http://www.youtube.com/watch?v=UEfiNBwoeOA
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 april 2011 23:46 | Aangepast door: brinkcx 
Hoi Jimi,

dat is koud niet slecht starten hoor, da's beroerd starten. Ook warm klinkt de CX niet echt lekker.

De ontsteking en kleppen boel heb je inmiddels wel op orde geloof ik, en dat wordt 't tijd om de carburatie eens onder handen te nemen, klinkt alsof ie onderin erg arm loopt en mogelijk synchroniseren nodig is. Controleer ook de toevoer, zeefje in tank en/of kraantje kan ook dicht zitten.

En dan moet er natuurlijk ook genoeg benzine in de tank zitten (wist je al ), niet gaan afstellen met een tank die bijna leeg is.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver jowan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 april 2011 23:55 
De stationair staat wel een beetje laag vind ik. De mijne draait stationair op 1100 rpm.
Ik ben vandaag bij JiMi geweest om wat onderdelen op te halen en wat opviel bij het koudstarten is dat hij sterk naar benzine ruikt. Mss teveel benzine met de choke op?
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Schrijver Peter1
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 april 2011 06:20 
Koud starten en sterk naar benzine ruiken....
Heb het ook eens gehad..bij mij was de oplossing(vreemdgenoeg...) dat de vlotternaald niet lekker zat(deze + pakking) vervangen en het ging weer goed.
Overigens heb ik ook nogsteeds startproblemen(trekt heel snel de accu leeg; vreemde is en blijft dat ie een accu die naast de motor is geplaatst niet leeg trekt en er direct op start), maar ik moet het verhaal over de startmotoraanpassing nog eens toepassen))

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 april 2011 09:32 
Jimi als je tijd en vervoer heb voor je motorfiets dan mag je even bij mij langs komen voor en second opinie van mij zijde en misschien verhelp ik het probleem voor jou Als Wieringerwerf niet te ver is

o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 april 2011 18:20 
Hallo, druk maar eens nieuwe bougie`s in, dat doet wonderen ten minste met mijne CX wast dit wel het geval en voor 7 euro per stuk kun je het proberen, alleen ik was 19 euro per bougie kwijt

Groeten Arno

Schrijver Peter1
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 april 2011 19:58 
Iridium bougies neem ik aan gezien de prijs.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 april 2011 22:39 
Tegenwoordig kosten die pitten nog maar 4 Euries, heb je je weer laten tillen Arno

Groetjes
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 11 april 2011 18:25 
Bedankt voor alle tips. Ik zal ze nagaan!

@O.J. bedankt voor je uitnodiging in Wieringerwerf! Ik maak er graag een keer gebruik van, maar voor deze keer zal het niet lukken vrees ik. Als ik langskom, neem ik gelijk mijn vishengels mee, want ik zag op de plattegrond dat je genoeg water in de buurt hebt.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 april 2011 21:41 
Ha Jimi,

Nou de mijne start koud bijna net zo beroerd als de jouwe. De mijne krijgt gewoon te weinig benzine. Choke vol uit, gas helemaal open, noodstop op off, dan even flink doorstarten en dan de noodstop on en het gas bijna dicht en het gaat redelijk. De mijne dan wel meteen op 2 cilinders. Als hij kort met de choke half heeft gedraaid start hij de rest van de dag vlekkeloos, ook na een pauze van 2 uur... Ik ga eens kijken naar de carbs. Marco opperde de luchtschroef goed te controleren en echt 2 slagen uit te draaien. Ik heb zelf een setje andere carbs gekocht en ga die helemaal goed maken. Dan die er onder en kijken of dat helpt!

Ernst-Jan
CX500A 1979

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Paar filmpjes van mijn CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 2 [ Hans, Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven