Hahaha, straks ontstaat er een opstopping van CX'en hier in de straat.
Over de timing. Ik heb navraag gedaan bij een autotechnicus over de distributieketting en timing. Een slecht lopende cylinder zou theoretisch best het gevolg kunnen zijn van een verkeerde timing doordat een tandwiel een tandje verdraaid is tijdens het omleggen van de distributieketting.
Echterrrr.... het is NIET waarschijnlijk dat de ketting van mijn CX een tandje verkeerd staat. De belangrijkste reden voor dat standpunt is, dat ALS tandwiel een tandje verkeerd staat, BEIDE cylinders slecht zouden moeten lopen. De CX heeft immers maar één nokkenas waarmee beide cylinders bediend worden. Een slechte timing rechts betekent automatisch een slechte timing links, en vice versa. Dat is bij mij niet het geval, omdat slechts de rechtercylinder slecht loopt. Daarnaast loopt de rechtercylinder steeds beter, naarmate het blok warmer wordt. De oorzaak zal eerder gezocht moeten worden in de ontsteking of het mengsel.
Deze redenering heeft mij voorlopig wel gerustgesteld m.b.t. de timing.